Premierul Ludovic Orban s-a tensionat vizibil în ședința matinală de guvern, de vineri, când ministrul Educației, Monica Anisie, a făcut o serie de propuneri de OUG pe care șeful liberalilor i-a reproșat, pe un ton dur, că nu le-ar fi discutat anterior.
„Proiectul de OUG privind unele măsuri în domeniul Educației și pentru prorogarea unor termene. Este vorba despre prorogarea termenelor referitoare la Evaluarea Națională, la Bacalaureat și la admiterea elevilor la liceu să se realizeze după modelul actual și nu după programa transdisciplinară pe care elevii nu au parcurs-o până la acest moment. Totodată, în această prorogare de termene se prevede ca să se proproge termenul pentru evaluarea școlilor doctorale având în vedere că ARACISUL (Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior) nu a realizat o metodologie pentru această evaluare. Dacă nu luăm această, începând cu data de 1 ianuarie 2020, școlile doctorale se blochează și nu-și mai pot desfășura activitatea. Totodată, vă rog să introduceți pe ordinea de zi, proiectul de oug pentru completarea art 201 din legea educației naționale nr 1 din 2011....”, a precizat Anisie în matinala ședința de Guvern
Orban, care nu i-a aruncat colegei liberale nici măcar o privire, a bătut nervos din degete, s-a încruntat și mai tare și a spus răgușit și fără urmă de entuziasm „aprobat”. „Mulțumesc”, a bâlbâit Anisie vizibil intimidată și tensionată. „Dar...vă spun de acuma....Nu mai accept introducerea pe ordinea de zi a niciunei ordonanțe de urgență pe care nu o discutați în prealabil cu mine. Nu mi se pare normal ca pe nepusă masă să ne trezim cu două ordonanțe de urgență despre care habar n-am. Ca să nu mai spun că sunt subiecte care trebuiau discutate anterior”, s-a răstit premierul Orban.
Ședința poate fi urmărită integral AICI
Principala nemulțumire a societății civile față de Anisie a fost determinată de reacția bulversantă a acesteia cu ocaiza testelor PISA, la care România a înregistrat un rezultat slab istoric. „Nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare a testelor PISA, e o evalare internaţională. Accentul la aceste evaluări internaţionale nu cade neapărat pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”, spunea Anisie, iar declarația sa năucitoare mai este comentată și astăzi de specialiști în educație care nu înțeleg cum un politician cu o asemenea gândire mai poate fi încă ministrul Educației Naționale atât de greu încercată de tot felul de reforme și inițiative paralele cu nevoile elevilor și vremurile digitalizate pe care le trăim.