România „europeană” rămâne o rușine la capitolul drumuri publice: 27% din drumurile patriei sunt pietruite și de pământ și doar 5,6% sunt autostrăzi


România „europeană” rămâne o rușine la capitolul drumuri publice: 27% din drumurile patriei sunt pietruite și de pământ și doar 5,6% sunt autostrăzi

Lungimea reţelei de drumuri publice totaliza, la 31 decembrie 2023, 86.388 km, din care 17.677 km (20,4%) drumuri naţionale, 35.046 km (40,6%) drumuri judeţene şi 33.665 km (39%), drumuri comunale. Din total, 26,7% (23.025 km) erau drumuri pietruite şi de pământ. Din lungimea drumurilor naţionale, 6.189 km (35%) erau drumuri internaţionale, 997 km (5,6%) autostrăzi şi 70 km (0,4%) drumuri expres, arată datele publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS), citate de news.ro.

„La 31.XII.2023, lungimea reţelei de drumuri publice totaliza 86.388 km, din care 17.677 km (20,4%) drumuri naţionale, 35.046 km (40,6%) drumuri judeţene şi 33.665 km (39,0%), drumuri comunale. Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, structura reţelei de drumuri publice înregistra: 49,4% (42.692 km) drumuri modernizate (în proporţie de 94,2% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu), 23,9% (20.671 km) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi 26,7% (23.025 km) drumuri pietruite şi de pământ. În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 27,5% din lungimea drumurilor modernizate şi 39,4% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită”, arată datele INS.

Din lungimea drumurilor naţionale, 6.189 km (35%) erau drumuri internaţionale, 997 km (5,6%) autostrăzi şi 70 km (0,4%) drumuri expres, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulaţie, 2161 km (12,2%) erau drumuri cu 4 benzi, 311 km (1,8%) drumuri cu 3 benzi şi 37 km (0,2%) drumuri cu 6 benzi. Lungimea drumurilor judeţene cuprindea în proporţie de 51,5% drumuri modernizate şi 35,1% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite.

La 31.XII.2023, lungimea liniilor de cale ferată de folosinţă publică în exploatare însuma 10.611 km, din care 10.515 km (99,1%) linii cu ecartament normal, 91 km (0,9%) linii cu ecartament larg şi 5 km linii cu ecartament îngust.

Densitatea liniilor la 1.000 km2 teritoriu era de 44,5‰. Densităţile cele mai mari s-au înregistrat în regiunea Bucureşti-Ilfov (206,3‰), regiunea Vest (60‰), regiunea Nord-Vest (47,8‰) şi regiunea Sud-Muntenia (43,8‰). La aceeaşi dată, lungimea căilor principale era de 5961 km, reprezentând 56,2% din lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare.

Din datele publice consultate de PODUL.ro, rezultă că situația nu s-a îmbunătățit (procentual) spectaculos în ultimii ani având în vedere, de exemplu, că la finele lui 2020, erau 29,9% drumuri pietruite şi de pământ, iar kilometri de autostradă măsurau 920 km (5,1%) autostrăzi.

De asemenea, în 2023, INS arăta că 27,5% (23727 km) erau drumuri pietruite și de pământ, în vreme ce autostrăzile măsurau doar cu 29 de kilometri mai mult decât la finele lui 2020, respectiv 949 km (5,4% din totalul drumurilor țării).

 

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.