O IT-istă briliantă din România, la un pas de primul miliard de dolari, povestește despre traumele școlii românești: „Am avut niște profesori realmente duri în copilărie. Unii chiar erau violenți” / „Profesorul de matematică mi-a spus că nu poți fi frumoasă și deșteaptă în același timp”


O IT-istă briliantă din România, la un pas de primul miliard de dolari, povestește despre traumele școlii românești: „Am avut niște profesori realmente duri în copilărie. Unii chiar erau violenți” / „Profesorul de matematică mi-a spus că nu poți fi frumoasă și deșteaptă în același timp”

Fondatoarea și deținătoarea unui start-up pe cale să devină un unicorn, adică o companie evaluată la peste un miliard de dolari, IT-ista Alina Vandenberghe și-ar fi dorit în adolescență să studieze informatica în Statele Unite. Familia nu și-a permis o asemenea cheltuială, astfel că tânara absolventă a Liceului (de informatică) Tudor Vianu din București a mers la Politehnică unde a studiat „telecomunicații”, după cum povestește într-un interviu acordat în urmă cu câțiva ani.  

Pe timpul facultății a avut patru joburi, iar după câțiva ani norocul i-a surâs, ajungând stagiar în echipa de informaticieni a agenției internaționale de știri Thomson Reuters, slujbă prin intermediul căreia, în 2009, l-a cunoscut pe Steve Jobs, cofondatorul Apple.  

CNBC scrie într-un articol recent că mulți fondatori de start-up-uri susțin că Jobs i-a inspirat în cariera lor, însă Alina Vandenberghe este printre puținii care chiar a interacționat direct cu genialul informatician, acesta selectând o aplicație a Reuters la care lucrase și românca pentru lansarea primului iPad al companiei Apple.  

În aprilie 2010 aplicația Alinei era arătată și lăudată în fața lumii de CEO-ul Apple odată cu lansarea primului iPad. Elementul cheie care i-a plăcut lui Jobs? Simplitatea în folosire. Adică exact experiența utilizatorului. Din acel moment, cariera ei a luat-o rapid în sus, în doar șase ani ajungând Senior Vice President, o poziție de vis pentru oricine. Nu neapărat și pentru Alina, care a luat decizia, în 2016, să plece pe cont propriu și să devină antreprenor. 

Azi, Alina conduce Chili Piper, o companie de peste 140 de angajați care a atras finanțări în valoare de 54 de milioane de dolari, inclusiv din partea Gradient Ventures, fondul Google pentru inteligență artificială, scrie publicația Pressone care a intervievat-o în contextul participării sale la Techsylvania 2021.

A vorbit despre viața de corporatistă, despre ce înseamnă să renunți la jobul într-o mare corporație și s-o iei pe cont propriu, dar și despre școala din România, care, spune Alina Vandenberghe, ar trebui să se inspire din „modelul american”. 

„Americanii se concentrează foarte mult pe încrederea în sine. Aici, copiii sunt învățați că pot face orice. Se pune accentul mult și pe gândirea aspirațională. 

În schimb, în România se consideră că doar prin muncă grea poți să reușești, iar accentul cade pe o etică riguroasă a muncii. Așa că am învățat să muncesc din greu pentru a-mi urmări obiectivele. Chiar și acum mă simt vinovată când mă duc să-mi fac manichiura, de exemplu, pentru că am impresia că e o distragere de la munca grea și continuă pe care am fost învățată că trebuie să o fac. (…) 

Aș vrea ca sistemul de educație din România să-i ajute pe copii să învețe mai mult încrederea în sine. Am avut niște profesori realmente duri în copilărie. Unii chiar erau violenți – atât verbal, cât și fizic. 

De exemplu, profesorul meu de matematică mi-a spus că ar fi bine să nu mă mai machiez pentru că nu poți fi frumoasă și deșteaptă în același timp. Încrederea mea în sine a fost subminată atunci, iar asta e o parte din mine la care sunt nevoită să lucrez constant”, povestește Alina Vandenberghe în interviul care poate fi citit integral AICI.  

Potrivit siteului start-up.ro, Chili Piper este un start-up început de soții Nicolas și Alina Vandenberghe (foto jos) în 2016 și care recent a primit o finanțare series B de 33 de milioane de dolari condusă de Tiger Global. 

Chili Piper oferă o platformă de tip SaaS pentru pregătirea întâlnirilor/programărilor pentru echipele de vânzări, iar principalul său concurent este Calendly, început cu 2 ani și jumătate în urmă, care recent a ajuns la o evaluare de 3 miliarde de dolari. 

„Ca să începem afacerea am vândut casa și am decis să creștem compania. Așa că până în 2019 am crescut independent. Tiger ne-a oferit o evaluare pe care ne așteptam să o obținem la sfârșitul acestui an, ceea ce ne va ajuta să accelerăm lucrurile mult mai repede”, a spus Nicolas Vandenberghe, CEO și cofondator al Chili Piper 

Lansat în 2016, software-ul Chili Piper se adresează segmentului B2B și este conceput pentru a converti clienții potențiali în vânzări. Echipele de vânzări îl pot folosi pentru a eficientiza întregul proces al întâlnirilor. Este folosit de Airbnb , Intuit, Twilio, Forrester, Spotify și Gong. 

„Suntem mândri că avem atât de mulți clienți care programează întâlniri și își optimizează calendarele cu Instant Booker-ul Chili Piper”, precizează Alina Vandenberghe 

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.