Rusia intensifică campaniile publicitare prin care încearcă să recruteze carne de tun. Ce li se promite rușilor pentru a-i momi să comită crime în Ucraina


Rusia intensifică campaniile publicitare prin care încearcă să recruteze carne de tun. Ce li se promite rușilor pentru a-i momi să comită crime în Ucraina

Moscova a lansat cea mai mare campanie publicitară de până acum ce vizează recrutarea de militari în baza unui contract, fiindu-le promise bonusuri de angajare foarte atrăgătoare. Potrivit unei analize realizate de Agenstvo, această campanie acoperă platforme precum Telegram, Yandex, VKontakte și televiziunea de stat și a fost lansată în contextul operațiunii speciale desfășurate de forțele ucrainene în regiunea Kursk din Rusia și al avansului trupelor ruse în estul Ucrainei.

Impactul postărilor care menționează paginile site-ului Ministerului Apărării pentru recrutare a fost 5,8 ori mai mare în luna august comparativ cu media înregistrată a vizualizărilor de la lansarea site-ului în noiembrie 2022 și până în prezent. 

Aceste postări au fost vizualizate de peste 13,5 milioane de ori luna trecută, în timp ce media de la începutul funcționării site-ului este de numai 2,3 milioane de vizualizări pe lună, conform site-ului Agenstvo. Recordul anterior - 8,2 milioane de vizualizări - a fost înregistrat în luna mai 2023, atunci când s-a încheiat asaltul rusesc asupra localității ucrainene Bakhmut.  

Principala platformă pentru publicitatea serviciului contractual este canalul Telegram al Ministerului rus al Apărării. Numărul postărilor ce menționează site-ul de recrutare al Ministerului Apărării a crescut, la rândul său, de mai multe ori. Mai mult decât atât, în luna august a fost lansată o campanie amplă și pe canalele regionale. De exemplu, pe canalul ziarului Magadanskaya Pravda, precum și pe canalele districtului autonom Chukotka, ale administrațiilor orașelor pro-ruse din regiunea Donețk și ale regiunii Kursk - zonă aflată parțial sub controlul forțelor ucrainene - a crescut semnificativ numărul de reclame pentru recrutare.  

Primăria Moscovei a comandat, la rândul ei, pentru prima dată, publicitate pentru serviciul militar contractual pe rețeaua de publicitate socială Yandex, propagând reclame în care se pune accentul pe posibilitatea de a obține venituri bune - un bonus de angajare de 2,3 milioane de ruble (aproximativ 23000 de euro) și un salariu anual de 5,2 milioane de ruble (aproximativ 52000 de euro).  

Fiind vorba despre Rusia, nu e chiar ieșit din comun faptul că au apărut astfel de anunțuri și pe conturile ce aparțin unor școli și grădinițe din Sankt Petersburg, conform jurnalistului Andrey Zakharov și al grupării Department One, ce activează în sfera drepturilor omului. 

În același timp, canalele de televiziune de stat difuzează reportaje despre un "aflux" de persoane care semnează contracte militare, asociind "creșterea interesului" cu ofensiva Ucrainei în regiunea Kursk. Dar există semne clare că totul este exact pe dos decât pretinde propaganda, iar această amplă campanie publicitară ar reflecta de fapt tocmai dificultățile în recrutarea de noi militari, așa cum a recunoscut în iulie chiar Guvernul de la Moscova. (sursa: Agents Media)

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.