Relatarea tulburătoare a unei eleve despre concursurile de director de școli. Au fost profesori-candidați care au căutat jumătate de oră butonul de «send», iar alții habar n-aveau cum să salveze un document


Relatarea tulburătoare a unei eleve despre concursurile de director de școli. Au fost profesori-candidați care au căutat jumătate de oră butonul de «send», iar alții habar n-aveau cum să salveze un document

O elevă a Colegiului Național „Unirea” din Focșani a fost observator, din partea Consiliului Elevilor, la concursurile de directori și directori adjuncți din județul Vrancea, prilej cu care a remarcat o serie de aspecte halucinante în ce privește nivelul competențelor digitale al celor care aspiră să conducă unități de învățământ.  

În condițiile în care de aproape doi ani, școala se derulează mai mult on-line, iar cadrele didactice ar trebui să poată comunica astfel destul de bine cu elevii lor, Mihaele Ichim, elevă în clasa a XI-a, a relatat, pentru scoala9.ro, că unora dintre candidați le-a luat chiar și jumătate de oră să găsească „butonul” de send pentru a expedia un email, iar alții habar n-avea cum să dea „save” la un document. La capătul chinului, concurenții erau vizibil istoviți fizic și se ștergeau, ușurați, de transpirație.  

„Am văzut profesorii devenind elevi și nu unii foarte bine pregătiți, am văzut profesori fără viziune, perorând discursuri lăbărțate și deloc concrete. În plină pandemie, când școala a fost în nemilosul joc online-offline, am întâlnit profesori care se visează directori, dar nu știu să lucreze pe calculator. 

„În perioada aceasta se țin interviuri pentru posturile vacante de directori și adjuncți la nivel național: practic, cei care au trecut de prima fază a concursului sunt chemați la „ascultare”. 

Interviul are trei etape, care n-ar trebui să pună probleme unui candidat la un asemenea post. La sfârșitul interviului, se notează fiecare probă de la 1 la 10 și se face o medie per evaluator (care, într-un caz, a ieșit nota 12!).  În realitate, am văzut cum ajung directori pe bandă rulantă profesori care nu știu să conducă o școală conform situației actuale.  

Prima etapă evaluează competențele digitale și, propriu-zis, se cere redactarea unor documente și trimiterea lor pe o adresă de e-mail. Nu pare deloc complicat și nici nu este, dar am văzut profesori care nu știau să salveze un document sau să trimită e-mailul. Și dacă înainte ar fi fost trecut cu vederea acest fapt, în contextul actual, în care ministerele se joacă de-a „fizic și online”, să nu știi să folosești un calculator este trist. 

După jumătate de oră de cercetare amănunțită a monitorului, au găsit butonul de „send”, au trimis documentele și s-au șters de sudoare. Așadar, știi sau nu să folosești un calculator, ajungi director!”, scrie Mihaela Ichim într-un articol pentru siteul scoala9.ro.  

Relatarea elevei-observator poate fi citită integral AICI.

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.