SLUGILE Chinei comuniste: Oliver Stone și alte vedete din Occident militează pentru redeschiderea unui post tv de propagandă al regimului genocidar de la Beijing


  • ACP
  • Mar 10, 2021 12:57
  • 999
SLUGILE Chinei comuniste: Oliver Stone și alte vedete din Occident militează pentru redeschiderea unui post tv de propagandă al regimului genocidar de la Beijing

Oficiul pentru comunicații (Ofcom) din Marea Britanie a revocat la începutul lunii februarie licența de emisie în Regat a postului de televiziune chinezesc CGTN, deoarece „este controlat de un organism care este la rândul lui controlat de Partidul Comunist Chinez”

Măsura luată împotriva propagandei chineze din Occident prin închiderea postului de știri al Beijingului nu a putut fi acceptată de chinezi, care au protestat imediat împotriva „cenzurii” Ofcom, atât pentru a-i convinge pe britanici să își schimbe poziția dar și pentru a-și pleda cauza înaintea Occidentului, cu scopul de a putea preveni luarea aceleiași decizii în alte țări unde CGTN emite și ar putea să aibă aceleași probleme. 

Cum oficiul britanic nu a renunțat la revocarea licenței de emisie a postului condus de Partidul Comunist Chinez, de partea acestuia a intervenit pe 9 martie un grup de cunoscuți artiști occidentali care cer într-o declarație comună permiterea reluării activității CGTN. 

Renumitul regizor, producător și scenarist Oliver Stone, alături de regizorul Ken Loach, corespondentul de război și regizorul australian John Pilger, rapperul Lowkey, scriitoarea Anna Chen și activistul Tariq Ali sunt unii dintre cei care au solicitat autorității de reglementare să-și anuleze decizia și să restabilească licența CGTN. 

„Este bine cunoscut faptul că CGTN este un radiodifuzor de stat chinez, iar telespectatorii pot lua în considerare acest lucru la evaluarea emisiunilor sale. În calitate de radiodifuzor de stat, statutul CGTN este similar cu cel al BBC, France Televisions, NHK (Japonia) și alții... Numeroase canale private și de stat au agende politice clare, dar nu li se refuză licența de difuzare din aceste motive. Restabilirea licenței de difuzare a CGTN este importantă, deoarece oferă publicului britanic posibilitatea de a auzi și perspectiva chineză”, se spune în scrisoarea personalităților publice care pledează cauza postului de televiziune de propagandă comunistă. 

Cei de la CGTN au spus imediat că salută această acțiune și apreciază vocile care cer dreptate și că „spera că autoritatea de reglementare britanică va pune capăt represiunii sale politice asupra mass-mediei chineze”.

Poziția adoptată de grupul de personalități occidentale în favoarea postului de televiziune al regimului politic genocidar de la Beijing e absolut aiuritoare, dar nu fără precedent, repetând la altă scară susținerea comunismului sovietic, venită în mai multe rânduri din partea intelectualilor și artiștilor din vestul Europei.

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.