Populismul PSD și USR legat de refuzul pensiei speciale, desființat de Birchall: A fost o întrecere pentru premiul "cea mai populistă, cea mai înșelătoare, cea mai ipocrită, cea mai mincinoasă, cea mai cinică, cea mai electorală declarație politică"


Populismul PSD și USR legat de refuzul pensiei speciale, desființat de Birchall: A fost o întrecere pentru premiul "cea mai populistă, cea mai înșelătoare, cea mai ipocrită, cea mai mincinoasă, cea mai cinică, cea mai electorală declarație politică"

Fostul ministru al Justiției, deputata independentă Ana Birchall, a desființat demersul populist al USR și al PSD privitor la demisia parlamentarilor sub pretextul de a nu mai beneficia de pensie specială. 

CITIȚI ȘI: Populismul PSD și USR legat de refuzul pensiei speciale, desființat de Birchall: A fost o întrecere pentru premiul "cea mai populistă, cea mai înșelătoare, cea mai ipocrită, cea mai mincinoasă, cea mai cinică, cea mai electorală declarație politică"

Concret, Birchall a subliniat că "indemnizația pentru limită de vârstă pusă la dispoziție parlamentarilor se acordă DOAR la cerere". Mai mult, fostul ministru al Justiției a atras atenția că orice persoană care a avut calitatea de deputat sau senator, depunând respectiva cerere, va primi pensie specială, iar în cazul în care demnitatea a fost exercitată mai puțin de un mandat întreg, indemnizația va fi calculată pentru toată perioada de 4 ani.

Redăm comunicatul Anei Birchall: 

"Sa ne lămurim: dacă NU există cerere, NU există indemnizație sau popular cunoscuta sub numele de "pensie speciala" pentru simplul motiv ca aceste pensii sunt un drept, nu o obligație și se acordă DOAR la cerere.

Astăzi, în Parlament, (continuând și retorica din spațiul public) a fost o întrecere pentru premiul "cea mai populistă, cea mai înșelătoare, cea mai ipocrită, cea mai mincinoasă, cea mai cinică, cea mai electorală declarație politică". Sigur, o să spuneți "bine Ana dar nu e nimic nou sub soare??" Și sigur aveți dreptate numai că de data aceasta astăzi mi-a fost dat să văd o zi în care, în plenul Camerei Deputaților, s-a pledat și s-a insistat fie pentru necunoașterea prevederilor legale, fie pentru încălcarea prevederilor legale, fie pentru ambele!

În mai 2020, când CCR a picat legea privind eliminarea pensiilor speciale (mai jos postarea de atunci) am explicat că CCR a profitat de ocazie să declare neconstituțională legea privind eliminarea pensiilor speciale, întrucât a fost scrisă prost, "exact ca să pice la Curtea Constituțională". Atunci, în toate discuțiile pe care le-am avut, am spus cu responsabilitate că prin festivalul declarațiilor se înșală practic așteptarea și încrederea oamenilor de bună credință pentru că, din punctul meu de vedere, parcă "legea este scrisă exact ca să pice la CCR". Și a picat! Atunci ca și acum asistăm, în plină campanie electorală, la un festival al declarațiilor prin care NU se rezolvă nimic dar se înșală așteptarea și încrederea oamenilor într-unul dintre cele mai perfide exerciții de PR! NU de PR politic au nevoie românii, ci de soluții!

Soluția juridica este abrogarea sau impozitarea pensiilor speciale.

Legal, pe scurt, conform legislației în vigoare: indemnizația pentru limită de vârstă acordată parlamentarilor, cunoscută și sub denumirea de "pensia specială a parlamentarilor", se acordă DOAR la cerere. Astfel, în conformitate cu art. 48 indice 1 din Legea 357/2015, alin. 10 "Cererea pentru acordarea indemnizației pentru limită de vârstă se depune la Secretariatul general al Camerei Deputaților sau la Senat, după caz". Mai mult, în conformitate cu prevederile art. 49 alin. 4 din Lege nr. 96/2006 (statutul deputaților și senatorilor): "Pentru mandate incomplete, indemnizația pentru limită de vârstă se calculează proporțional cu perioada de mandat efectiv exercitată, dar nu mai puțin de un mandat parlamentar." Cu alte cuvinte, orice persoană care a avut calitatea de deputat sau senator va primi pensie specială iar în cazul în care demnitatea a fost exercitată mai puțin de un mandat întreg, indemnizația va fi calculată pentru toată perioada de 4 ani. În ceea ce privește normele metodologice privind statutul parlamentarilor (art. 1 alin. 2 litera c) la o simpla analiza juridica se observa ca aceste norme metodologice sunt în contradicție cu legea (deci sunt nelegale). Orice absolvent de drept știe că normele metodologice au valoare de act normativ administrativ (secundar) și sunt inferioare legii care este act normativ primar. În consecință, normele metodologice nu pot modifica legea și nu pot restrânge aplicarea pensiilor speciale atât la demisionari cât și la supleanți. Rog share, să se știe adevarul!

Mai jos declarația din mai 2020".

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.