După ce a interzis trotinetele electrice, Parisul începe lupta împotriva SUV-urilor grele. Cetățenii sunt chemați la referendum: Vrem să transmitem un mesaj companiilor auto să oprească cursa lor către gigantism!


  • ACP
  • Nov 15, 2023 16:55
  • 928
După ce a interzis trotinetele electrice, Parisul începe lupta împotriva SUV-urilor grele. Cetățenii sunt chemați la referendum: Vrem să transmitem un mesaj companiilor auto să oprească cursa lor către gigantism!

În urma insistențelor ecologiștilor împotriva SUV-urilor grele, primăria Parisului a stabilit să consulte rezidenții prin vot pentru creșterea taxelor de parcare pentru acest tip de autovehicule. Astfel, Parisul va cere locuitorilor să voteze în februarie un plan de creștere a taxelor de parcare pentru SUV-urile grele.

Primarul Anne Hidalgo a menționat că sporirea taxei va fi "foarte semnificativă", dar nu a dat o cifră și nu a zis ce prag de greutate ar face ca un SUV să fie "greu". Dacă votul va fi în favoarea majorării taxelor, asta nu ar urma să-i preocupe pe proprietarii de SUV-uri cu permise de parcare rezidențiale eliberate de oraș.

Vehiculele utilitare sportive (SUV) pot cântări 2.700 de kilograme sau chiar mai mult, adică aproximativ dublu față de mașinile obișnuite. 

"Sunt predispuse la accidente, sunt grele, voluminoase și poluante", a transmis primăria, adăugând ca aceste autovehicule au fost identificate drept "cauza multor probleme în spațiul public". 

Primăria a spus că speră ca astfel să tansmită "un mesaj" companiilor auto, prin care să le îndemne să oprească "cursa lor către gigantism, care nu este potrivit pentru calitatea vieții în oraș". Concentrarea pe producția de autovehicule compacte și mici ar permite "o mai bună partajare a spațiilor publice în favoarea mobilității curate, a străzilor cu școli și pietoni".

SUV-urile - fie ușoare ori grele - domină acum piață europeană, după ce au reprezentat anul trecut 49% din vânzările de autoturisme noi în Uniune, potrivit Asociației Producătorilor Europeni de Automobile.

Votul parizienilor pentru suprataxarea SUV-urilor va fi al doilea scrutin de acest tip la nivel de oraș pe chestiuni urbane, după referendumul din aprilie pentru interzicerea închirierii trotinetelor electrice în capitală. Atunci prezența la referendum a fost de 100.000, ceea ce a reprezentat puțin sub 7,5% din alegătorii înregistrați ai capitalei. Astfel, Parisul a devenit primul oraș din Europa care a interzis trotinetele electrice. (sursa: AICI)

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.