Vicepreședintele partidului Alternativa Dreaptă, Daniel Uncu, scoate în evidență luni, într-o postare pe Facebook, o serie de elemente ce reflectă faptul că "România nu va putea sub nicio formă să se reinventeze democratic", respectiv să prospere, atât timp cât foștii securiști, colaboratorii Securității și urmașii acestora se află în poziții-cheie în arhitectura statului român, dar și în mediul privat.
Astfel, Daniel Uncu subliniază că "ar trebui să fie interzisă prezența foștilor securiști, a colaboratorilor Securității, a urmașilor securiștilor în funcții publice, în Justiție și Poliție, în SRI, în funcții de decizie corporatiste chiar, în poziții de consilieri în varii domenii și varii instituții private și de stat".
Redăm integral postarea viceliderului AD:
"Sunt mii de argumente. Cred că se poate scrie un studiu-fluviu, un expozeu analitic de mari proporții sau, poate, o carte despre motivele pentru care astăzi ar trebui să fie interzisă prezența foștilor securiști, a colaboratorilor Securității, a urmașilor securiștilor în funcții publice, în Justiție și Poliție, în SRI, în funcții de decizie corporatiste chiar, în poziții de consilieri în varii domenii și varii instituții private și de stat.
România pare efectiv arestată de acești indivizi, care s-au dispersat în societatea românească imediat după 1989, au parazitat și paralizat în interes propriu, individual și de grup, întreaga activitate diplomatică, informativă, antreprenorială, industrială, agricolă, bancară, politică, judecătorească, medicală uneori, chiar culturală, educațională și sportivă a țării.
Dacă am dreptate în ceea ce simt și ceea ce intuiesc și ceea ce observ de peste 30 de ani, atunci România nu va putea sub nicio formă să se reinventeze democratic și nici să își croiască drumul spre libertate, bunăstare și fericire, atât timp cât acești aparatnici vor exista în sistemul instituțional de stat și privat al țării.
Din 1989 încoace, influența colosală a acestui GRUP SOCIAL - sprijinit politic de formulele partinice derivate din FSN sau de grupurile de afini infiltrate chiar în partidele istorice -, cu înclinații certe de grup organizat infracțional, loial sieși prin solidaritate de breaslă, prin cuget și simțiri, și-a însușit ȚARA cu tot ceea ce putea ea reprezenta mai valoros și mai profitabil.
Excepțiile par că sunt năucitor de rare și nu fac decât să confirme regula!
Iată o concluzie la cele scrise de mine, trasă indirect de Germina Nagâț, membră a Colegiului Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității (CNSAS), care a fost timp de 18 ani directoarea Direcției de Investigații a acestei instituții, într-un interviu acordat Europei Libere - mai exact, Andreei Pora - în anul 2019.
De atunci, lucrurile s-au agravat, culminând cu halucinanta Decizie, favorabilă asasinilor securiști, dată de ÎCCJ în cazul Gheorghe Ursu:
«Tema Securității este, dacă vreți, o probă de turnesol, în primul rând pentru clasa politică, pentru că avem de-a face cu chestiunea declarației de necolaborare pe care o dau toți candidații. Este testul sincerității. Mai exact, testul declarației în fals. Ea ar trebui să conteze măcar și pentru faptul că îți devoalează cu cine ai de-a face, pe cine votezi, cine minte și cine semnează declarații false, cine e un impostor și cine nu. Acesta ar fi primul nivel la care ar trebui să ne intereseze relația cu Securitatea.
Dacă ne uităm la câte sute de persoane, lideri locali, candidați la primării, candidați la parlamentare a deconspirat CNSAS în acești 10 ani, de când este Ordonanța 24, am avea o listă cu persoanele care au mințit cu privire la trecutul lor și care sunt capabile să dea declarații false. Asta ar trebui să spună ceva despre calitatea aleșilor.
Apoi, când vedem, în instanță sau în adeverință, o poveste despre trecutul unei mari figuri publice, care a făcut nu doar carieră, a făcut avere după 1990 și vedem că relația cu Securitatea este cea care a generat această avere, este relevant ? În maximă măsură! Vedem că cineva care a fost informator sau ofițer de obiectiv, adică a răspuns de o întreprindere, a participat la privatizare, a beneficiat de pe urma privatizării, a preluat contracte, a preluat active și a făcut o avere impresionantă și o carieră fulminantă în viața politică românească, vedem Securitatea la timpul prezent, nu mai vedem povești trecute despre Securitate. Vedem Securitatea și pe urmașii ei în carne și oase la timpul prezent.
Avem poveștile de 'succes' care s-au construit în primii ani după revoluție și trăim în consecințele acestor povești, vedem devalizările, privatizările frauduloase, rețelele de influență, corupția, șantajul, minciuna și impostura în viața publică.
Prin urmare, asta este Securitatea la concret, nu e nimic simbolic, nimic la timpul trecut»".