În ce punct de CRIZĂ s-a ajuns cu nebunia mașinilor electrice. Detalii


  • ACP
  • Aug 25, 2023 12:33
  • 3260
În ce punct de CRIZĂ s-a ajuns cu nebunia mașinilor electrice. Detalii

Chiar în timp ce producția de mașini electrice se accelerează, cererea pentru acestea a început să încetinească semnificativ, astfel că multe reprezentanțe de vânzări din Statele Unite au acumulat loturi mari cu care nu prea au ce face. 

Unii dealeri au relatat, citați de Business Insider, că le-au spus producătorilor de automobile că nu mai vor electrice până nu vor putea vinde ceea ce se află deja pe stoc, după ce au trecut de la penurie la aprovizionarea aproape excesivă cu acestea. 

Astfel, Scott Kunes, directorul de operațiuni al Kunes Auto and RV Group, care vinde mărcile Detroit, precum și Nissan și Mitsubishi, în Midwest, a declarat că a refuzat inventarul de mașini electrice, în timp ce producătorii de automobile „ne cer să facem o investiție mare și dorim doar să vedem o anumită rentabilitate a investiției”

Rentabilitate care nu pare deloc să corespundă predicțiilor optimiste ale producătorilor auto împinși de la spate de politicienii stângii ecologice. 

Pe măsură ce entuziaștii cu bani ai mașinilor electrice se împuținează și disponibilitatea vehiculelor conectate crește rapid, e din ce în ce mai clar că adoptarea vehiculelor electrice se îndreaptă către limite, obligând companiile auto occidentale să-și schimbe perspectivele și să retragă obiectivele ambițioase de producție de vehicule electrice. 

„Nu este doar faptul că aceste vehicule sunt scumpe – chiar sunt. Vorbim despre o schimbare mult mai nuanțată a stilului de viață”, a declarat Sam Fiorani, vicepreședintele pentru prognoza globală a vehiculelor la AutoForecast Solutions. 

„Este greu pentru clientul mediu să facă acest salt în timp ce cheltuiește 10.000 de dolari în plus”, a punctat Fiorani, adăugând la diferențele în experiența deținerii vehiculelor electrice și disconfortul la încărcare, alături de anxietatea de autonomie, ca argumente ce îi descurajează pe eventualii cumpărători ai mașinilor electrice. 

În urma cu numai câțiva ani era foarte dificil să găsești un vehicul electric pe care să îl testezi, cu atât mai puțin să îl cumperi, în condițiile în care producătorii de automobile nu produceau încă vehicule electrice la scară mare, ceea ce înseamnă că oferta era limitată, iar clienții stăteau pe liste lungi de așteptare pentru a pune mâna pe unul. Astfel a apărut o criză aparentă a ofertei și a cererii, diferită total de situația de acum, când producătorii de automobile scot din ce în ce mai multe electrice, dar cererea nu crește în același ritm. Dar companiile de mașini vor continua să producă vehiculele electrice pe care le-au promis investitorilor, lăsând dealerii să-și dea seama cum să le vândă unui nou set de clienți, spune Business Insider. 

Drept urmare, un dealer Ford de pe Coasta de Est a declarat pentru Business Insider că refuză alocarea de mașini electrice de la producătorul de automobile, iar un dealer Hyundai a declarat că anticipează că va trebui să refuze curând vehiculele electrice. 

Adam Lee, președintele consiliului de administrație de la Lee Auto Malls din Maine, a spus că încă primește toate vehiculele electrice pe care le putea obține, dar Toyotele electrice au fost cele mai greu de vândut. „Singurele Toyota pe care le am și nu prea se vând sunt cele electrice, bZ4X, iar asta reprezintă o mică provocare”, a precizat el – detalii AICI.  

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.