Oamenii încă mai cred în puterea exorcistului de la Tanacu și sunt convinși că blestemul lui i-a ajuns pe cei care l-au condamnat la închisoare. „Avocați, procurori, cei trei judecători care l-au condamnat, toți au murit, prin rugăciunile lui”


Oamenii încă mai cred în puterea exorcistului de la Tanacu și sunt convinși că blestemul lui i-a ajuns pe cei care l-au condamnat la închisoare. „Avocați, procurori, cei trei judecători care l-au condamnat, toți au murit, prin rugăciunile lui”

Au trecut 18 ani de la dramatica exorcizare de la Tanacu, soldată cu decesul tinerei Irina Cornici, diagnosticată cu schizofrenie și lăsată în „plata Domnului” de un sistem sanitar putred, corupt și indiferent. Ecourile acelui ritual medieval care a făcut înconjurul lumii stăruie încă în sufletul și mintea multora dintre foștii enoriași ai călugărului exorcist Daniel Corogeanu, condamnat la închisoare alături de mai multe măicuțe participante la ritualul tragic din 2005. 

Deși nu mai oficiază slujbe, trăiește retras și discret la doar câțiva kilometri de Tanacu, refuzând să primească fără recomandări de la apropiați de încredere, convinși de sfințenia, harul și nevinovăția lui, oamenii insistă să-l viziteze pentru că au probleme apăsătoare care nu și-au găsit rezolvarea niciunde. 

Publicația locală Vremea Nouă a realizat un reportaj la mănăstire cu ocazia hramului, când s-a strâns lume mai multă decât în zile normale, pentru că Sfânta Liturghie a fost săvârșită chiar de Episcopul Hușilor. 

Câteva femei au recunoscut că încă îl vizitează pe fostul exorcist, făcând cunoscută și convingerea „nevinovatului” Corogeanu că Dumnezeu a împărțit, în cele din urmă, „adevărata dreptate”, pedepsindu-i pe cei care l-au acuzat și condamnat.

„După Bobotează am fost la părintele Corogeanu. M-a introdus cineva de la Văleni, care a fost prietenă bună. Eu am muncit aici și zicea mereu părintele că „eu, dacă o să plec, poate o să mă mai cauți”. Și l-am căutat și l-am găsit. A fost mai greu, că el o fost plecat în altă parte și apoi a venit la Portari. M-a primit cu brațele deschise! M-o cunoscut! Mi-a zis „tu ești de la Benești, ai muncit la mănăstire”. Zic, da, părinte. Și, zice, să mai poftești, dar să te introducă cineva, că nu primesc pe oricine. Acolo era o cămăruță așa, se închina acolo. Are icoane. Nici nu mai cunoșteam că mai este preot. Mi s-a părut schimbat. Mi-o zis că o fost la mănăstire, spre Suceava încolo, dar a venit încoace. L-au mai căutat ziariștii și el mi-o zis că el nu mai vrea să se dea în public. Lumea îl mai caută, dar nu primește el, asta e problema. Eu am muncit aici de când am aflat că face mănăstire în Tanacu, era numai proiectată. El era sus, într-un copac, că noaptea dormea acolo. Și acum este copacul acela. Când auzea fiarele pădurii se suia în copac, cu icoana Maicii Domnului. Mănăstirea cea mică era de vălătuci și am făcut vălătuci cu oamenii, am făcut mâncare, cum era timpul acela”, povestește o femeie. 

Întrebată dacă a mai amintit ceva despre procesul prin care a fost condamnat, credincioasa a răspuns că fostul preot Corogeanu ar fi afirma că „toți cei care l-au anchetat și condamnat au murit”. „Da, mi-o zis că sunt morți toți! Și preoții care au fost contra lui sunt morți și ei. Unul Sofianu, Pleșca de la Benești și încă unul. El a zis că s-a rugat pentru sănătatea lor și ce a vrut bunul Dumnezeu. El a pătimit o grămadă. Dormea ca într-un fel de coteț, cu picioarele afară și doar capul înăuntru, că nu avea unde să doarmă, până a făcut chiliile aici. Dar așa a fost să fie”, a mai spus ea. 

„Și acum regretăm după el. 18 ani au trecut, da, dar și acum regretăm după el, ce preot era! Dacă făceam un pomelnic, nu împlineam 40 de zile și cunoșteam. Când se ruga, curgeau trei rânduri de sudori de pe fața lui. Toată puterea ieșea din el, în rugăciuni. Noi plecam parcă eram niște îngeri de aici, din urma lui. Foarte mult îl iubeau oamenii și îl iubim și acum, că e la Portari acum. Are o căsuță acolo, are patru maici. Nu sunt tot acelea de aici. Două sunt venite cu el, când o fost plecat la Piatra Neamț. Lucrează grădina, ca să aibă ce mânca și se roagă toți, acolo. El se roagă, dar ne trimite aici la deal, la slujbă la mănăstire. Că el e caterisit, nu mai are voie. Nu mai are sfânta cruce, nu mai are Sfânta Evanghelie și dacă nu ne ducem cu un necaz, ceva la dânsul, îi spunem, se roagă, dar ne trimite la deal, la părintele Calistrat. Dar nu ne refuză, ne primește, ne așează și la masă. Dar el e urmărit și acum, că el se ferește de oricine, nu știu, nu e în regulă. Ne-a zis că ăstia, avocați, procurori, cei care l-au judecat, toți au murit, prin rugăciunile lui. Toți trei pe care i-a avut, toți au murit, judecătorii. Nu mai sunt. Au murit. El a spus de atunci „nu acum, dar peste câțiva ani o să auziți”. Și-am auzit că au murit. El a stat zi și noapte în rugăciune acolo”, a povestit o altă enoriașă.

Mai multe detalii AICI

În ciuda percepției despre moartea celor pe care îi consideră vinovați de condamnarea sa și a ritualului de exorcizare care a avut un rol important în moartea Irinei Cornici, faptul că Daniel Corogeanu a ales să trăiască discret, să interacționeze rar și că nu a cedat ispitei de a-și construi o ipostază de martir nevinovat în mediul virtual, unde prinde orice, este de apreciat. Mai ales în condițiile în care o altă fostă figură bisericească controversată și cu un număr important de adepți și susținători, Cristian Pomohaci, în ciuda acuzațiilor grave de pedofilie, abuzuri sexuale în cazul unor minori și evaziune fiscală, sfidează cu o nerușinare uluitoare toate normele de bun simț și smerenie creștină, promovându-se constant în rețelele de socializare, unde își expune nu doar programul „artistic”, ci și vacanțele în diverse colțuri ale lumii. Pomohaci are aproximativ 370.000 de urmăritori pe Facebook, iar postările sale au, de regulă, mii de aprecieri. Majoritatea susținătorilor îl consideră nevinovat și victimă a unor interese ale conducerii BOR.

Foto jos: Mănăstirea Sfânta Treime Tanacu/Facebook

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.