După ce au încercat în van și fără rezultate să reglementeze mai precis și mai aspru, de la an la an, circulația trotinetelor electrice, tot mai multe capitale și metropole ale lumii au luat decizia interzicerii funcționării serviciilor de închiriere a respectivelor instrumente de micro mobilitate. În ultimii ani, un număr uriaș de accidente a fost provocat de utilizatorii de trotinete electrice, care circulă haotic, fără a respecta normele minime de circulație, de siguranță rutieră și de bun simț, în România cel mai recent caz de notorietate fiind acela al liderului USR, Dan Barna, acroșat de o mașină în timp ce traversa, pe trotinetă, o trecere de pietoni, la culoarea roșie a semaforului.
Duminică, parizienii înscriși pe listele electorale au fost invitați să voteze „Pentru sau împotriva scuterelor cu autoservire” într-una dintre cele 203 secții de votare organizate cu această ocazie, o inițiativă similară având toate șansele să se concretizeze în acest an și în Capitala României, mai ales după isprava relevantă a liderului USR și cu atât mai mult cu cât numărul trotinetelor abandonate pe trotuarele Bucureștiul a început să concureze serios numărul sacilor de gunoi transformați în mobilier stradal pe marginea arterelor Capitalei.
Parisul spune ”adio” trotinetelor cu autoservire
La finalul acestei zile de vot fără precedent, Comisia de Control, un organism colegial independent care are rolul de a garanta buna desfășurare a scrutinului, a anunțat rezultatele, prin președintele său, Yves Charpenel: 103.084 de parizieni și-au exprimat opiniile și 89,03% dintre ei au votat pentru sfârșitul scuterelor cu autoservire la Paris.
„Aș dori să mulțumesc călduros tuturor parizienilor care au răspuns mergând la vot pe parcursul zilei. Datorită mobilizării lor, acest prim vot este un mare succes democratic pentru orașul nostru și sunt încântat. Încă o dată Parisul inovează. De asemenea, aș dori să salut pe toți agenții municipali care au asigurat buna desfășurare a operațiunilor în cele 203 secții de votare precum și pe membrii comisiei de control. În această seară, parizienii care au vorbit cu o majoritate covârșitoare s-au pronunțat împotriva scuterelor cu autoservire. Mesajul lor foarte clar devine acum foaia noastră de parcurs. Împreună cu echipa mea, vom respecta decizia lor, așa cum am promis” a declarat Anne Hidalgo, primarul Parisului, în urma proclamării rezultatelor.
„De la anunțul desfășurării votului, comisia de control a primit și a răspuns la 67 de sesizări, și s-a deplasat la cele 203 secții de votare deschise pentru a respecta condițiile de organizare a scrutinului în această duminică, 2 aprilie 2023 La final. din această zi, nu am găsit niciun incident care ar putea altera sinceritatea votului. Salutăm calitatea sistemului de vot implementat și profesionalismul agenților mobilizați pentru acest vot”, a declarat și Yves Charpenel, președintele Comisiei de control.
Bucureștiul construiește piste de bicicliști pentru a reduce riscurile
Anne Hidalgo, primarul Parisului, salută rezultatul acestui vot, un exercițiu democratic care se va repeta anul viitor. Parisul va deveni astfel singura capitală europeană care va interzice complet aceste trotinete la încheierea contractelor cu cei trei operatori privați (Lime, Tier şi Dott), pe 31 august.
Până în prezent, Roma, Lisabona, Stockholm şi Oslo au înăsprit condițiile de utilizare a trotinetelor electrice de închiriat, în timp ce Barcelona şi Montreal au interzis circulaţia acestora.
Pentru a asana circulația haotică a mijloacelor de transport alternativ în Capitala României, la mijlocul acestei luni, Nicușor Dan, a semnat contractul pentru elaborarea unui master plan necesar dezvoltării reţelei de piste de biciclete la nivelul municipiului Bucureşti, care va permite investiţii în transportul urban alternativ cu bani europeni. Potrivit primarului, acest document va sta la baza proiectelor de dezvoltare a unei reţele extinse de piste pentru biciclete. De asemenea, planul va identifica şi prioritiza trasee optime atât pe străzile principale, cât şi pe cele secundare, ţinând cont de nevoile utilizatorilor actuali sau potenţiali, trafic, zone de interes, dar şi de dezvoltarea urbanistică a unor zone din oraş.