În timp ce autostrăzile aproape că lipsesc cu desăvârșire, infiltratul PSD din CNAIR continuă să-l pompeze pe Chirieac cu bani publici. Fostul jurnalist o duce bine indiferent de cine este la putere


În timp ce autostrăzile aproape că lipsesc cu desăvârșire, infiltratul PSD din CNAIR continuă să-l pompeze pe Chirieac cu bani publici. Fostul jurnalist o duce bine indiferent de cine este la putere

Jurnalistul Stelian Negrea a publicat pe Facebook un document care relevă că fostul jurnalist Bogdan Chirieac este pompat în continuare cu bani de către Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură, deși PSD nu mai e la guvernare și, totodată, în condițiile în care CNAIR dispune deja de un departament de comunicare în cadrul căruia activează nici mai mult, nici mai puțin de 16 persoane.

"Noi vrem autostrăzi, ei vor imagine.  

CNAIR, compania de autostrăzi, are o direcție de 16 de oameni pe comunicare. Nu-i nici o problemă că-i plătesc câte 11.000 lei lunar Morsei competente de la DC News pentru cursuri de comunicare.  

E cazul ca, noul ministru, să pună capăt risipei. că ne așteaptă un an greu fără bani și fără autostrăzi", a scris Negrea pe Facebook. 

Directorul economic al companiei, al cărui semnătură o vedem mai sus pe viramentul către site-ul lui Bogdan Chirieac, a revenit în CNAIR pe ultima sută de metri, printr-o mutare disperată a Guvernului Dăncilă. Ministerul Transporturilor, condus de Răzvan Cuc la acea vreme, aproba pe 4 noiembrie 2019 numirea unor membri ai Consiliului de Administrație al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în baza Ordonanței de Urgență privind guvernanța corporativă. Viorica Dăncilă a decis, înainte de plecarea de la Palatul Victoria, securizarea acestora în funcții pentru perioada 2019-2023. Potrivit legii în baza căreia s-au făcut numirile, în cazul în care, de pildă, s-ar încerca debarcarea lui Mașala din CNAIR, el ar trebui să primească despăgubiri din partea statului. 

"Membrii consiliului de administrație pot fi revocați oricând. În cazul în care revocarea survine fără justă cauză, administratorul este îndreptățit la plata unor daune-interese, potrivit contractului de mandat", se arată în art. 12, alin 3, al Ordonanța de urgență nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice. (sursa: B1)

Mașala este cel care spunea în 2017 că în România nu avem autostrăzi pentru că nu plătim rovinieta: "Toată lumea aşteaptă, şi este normal să aşteptăm, de la drumurile naţionale şi de la autostrăzi să fie la cel mai înalt nivel, să fie la cel mai bun standard, însă nu plătim pentru standardul acesta. Nu ne achităm datoria. Când ieşim din ţară plătim. Toată lumea a fost în Grecia, plăteşti la bulgari pentru două săptămâni o rovinietă comparabilă cu cât plăteşti la noi pe un an. Repet, aşteptările sunt mari şi e bine să fie, dar ar trebui să plătim întâi şi apoi să avem aşteptări".

Chirieac a fost mufat constant la banii CNAIR. Potrivit Newsweek, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat pe 23 mai 2019 un anunț de achiziție a unor servicii pentru promovarea și maximizarea vizibilității companiei a căror valoare a fost estimată la 72.000 lei. În aceeași zi, contractul a fost adjudecat de firma DC News Media Group, controlată de Bogdan Chirieac.

CNAIR l-a pompat cu bani pe Chirieac și în 2018 cu o sumă de 43.000 de lei. Contractul a fost atribuit direct în prima jumătate a lunii decembrie a lui 2018. (sursa: Newsweek)

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.