China comunistă, una dintre cele mai mari surse de poluare ale planetei, insistă că e preocupată de mediul înconjurător: Beijingul anunță că va interzice vânzările de autovehicule noi pe combustibil fosil până în 2035


  • ACP
  • Oct 28, 2020 16:37
  • 1769
China comunistă, una dintre cele mai mari surse de poluare ale planetei, insistă că e preocupată de mediul înconjurător: Beijingul anunță că va interzice vânzările de autovehicule noi pe combustibil fosil până în 2035

Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației din China a anunțat, pe 27 octombrie, că va opri definitiv vânzările de autovehicule convenționale, cu motoare termice, și va permite doar vânzarea celor electrice ori hibride din anul 2035. 

Anunțul ar trebui să arate că țara comunistă dorește să devină cea mai avansată în domeniul autoturismelor electrice, ceea ce ar trebui să arate și grija pentru planetă a oficialilor comuniști de la Beijing. 

Deja China, care este cea mai mare piață dar și cea mai mare producatoare de autovehicule la nivel mondial, își concentrează producția auto pe vehicule eficiente din punct de vedere energetic care generează mai puțină poluare, cum ar fi vehiculele electrice, hibrizii conectabili și modelele cu celule de combustibil, care reprezintă acum mai mult de jumătate din ofertele de mașini noi de pe piața chineză. 

Beijingul a inceput în ultima vreme să ofere stimulente financiare pentru achiziționarea de autovehicule noi, care emit mai puține noxe, și solicită producătorilor de vehicule cu motoare propulsate de combustibili fosili să lanseze și un anumit număr de modele electrice. 

Astfel, angajamentului dictatorului chinez Xi Jinping către Adunarea Generală a ONU din septembrie de a atinge zero emisii de gaze cu efect de seră până în 2060 pare să fi început să fie pus treptat în practică, spre binele întregii planete. 

Numai că problema cea mai mare a Chinei în ceea ce privește poluarea nu este dată de emisiile de noxe ale autovehiculelor. China își contruiește încă un număr mare de centrale electrice pe cărbune și industria chineză continuă să fie o imensă sursă de poluare la nivelul întregii planete, așa că e greu de crezut discursul președintelui comunist. Interzicerea producției de autovehicule cu motoare convenționale va scădea însă importul de petrol al țării și astfel dependența prea mare de piețele externe, lucru dorit mult de Xi Jinping și întreaga conducere comunistă a Chinei. 

Mai mult, se va putea permite astfel industriei auto chineze să reducă din avansul celei occidentale, în condițiile în care chinezii nu au reușit până acum să producă un singur motor auto decent, comparabil măcar cu cele din Coreea de Sud, cea mai nouă producătoare mare de autovehicule la nivel mondial.

Dar anunțul emis ieri va face cu siguranță valuri printre credulii care confundă cu mare ușurință discursul comunist cu cel ecologist - detalii AICI


 

 

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.