Influencer ecologist care plângea de mila săracilor s-a vândut industriei tutunului: „tariful meu e de 1750 de euro pe zi”. Ipocrizia și infatuarea lui au strânit reacții virulente


Influencer ecologist care plângea de mila săracilor s-a vândut industriei tutunului: „tariful meu e de 1750 de euro pe zi”. Ipocrizia și infatuarea lui au strânit reacții virulente

Susținător al copiilor sărmani, luptător anti-fumat, ecologist și influencer cu vederi progresiste, Dragoș Bucurenci a reușit să-și uimească până și cei mai apropiați susținători și colaboratori prin decizia de a accepta ofera celor de la Philip Morris România de a se alătura echipei de comunicare a renumitei companii de tutun. Sancționat dur de către mediul online pentru noul său job, la 180 de grade față de discursul public de până acum și care ar presupune inducerea în eroare a populației fumătoare momind-o cu celebrele țigări electronice IQOS, în ideea că prezintă un risc mai redus pentru sănătate față de tutunul clasic, Bucurenci a răspuns printr-o postare, mustind de infatuare și ipocrizie, care a stârnit și mai mult dispreț.

Bucurenci: „Aș vrea să fac o precizare în atenția celor care se tem că m-am „vândut” prietenilor de la Philip Morris pe bani grei. Tariful meu de trainer era de 1.750 euro / zi. Numai în luna iunie am avut 15 zile de training. Faceți voi socoteala. Dacă cineva își imaginează că o multinațională, oricât de bogată, poate să ofere genul ăsta de salariu unui director de comunicare, vă rog să-mi spuneți și mie ce fumați (cu siguranță nu e ceva pus pe piață de Philip Morris) 

Îmi pare rău să vă dezamăgesc, dar explicația e în altă parte. N-aș fi pus pe butuci un proiect antreprenorial care mergea foarte bine (dacă nu credeți, căutați pe Google “khastalia consulting cifra de afaceri”), n-aș fi renunțat la colaborarea cu mai multe organizații neguvernamentale la care țin în continuare foarte tare și cu siguranță nu m-aș fi expus tirului încrucișat de păreri de pe Facebook, doar de dragul unui salariu și al unei slujbe la o multinațională.

Am ales fix această slujbă la fix această companie pentru că provocarea profesională este enormă iar eu mi-am construit întreaga carieră pe astfel de provocări. De data asta pare aproape imposibil, dar, așa cum zice Tibi Ușeriu, „ușor poate oricine”: știu că nu-mi va fi deloc ușor să conving societatea că suspectul de serviciu s-ar putea să fie de data asta tocmai personajul pozitiv care deține soluția salvatoare și pe care nimeni nu vrea să-l ia în serios din cauza trecutului său controversat. Da, e posibil să mă înșel, tot așa cum e posibil și ca detractorii mei să se înșele. Numai timpul va decide, nu camerele de ecou de pe Facebook, iar aici nu e vorba de zile sau de săptămâni, ci de ani și chiar de zeci de ani.

Dar, încă o dată, dacă mă interesau grămezile de bani, rămâneam în State după MBA și făceam management consulting, nu mă întoarceam la București să-mi deschid firmă de training și cu siguranță nu făceam acum mutarea asta.

Asta voiam să vă zic. Și acum la treabă că nu se întâmplă totul pe Facebook în țara asta”.

Claudiu Turcuș, profesor la Universitatea Babeș-Bolyai: "Tariful meu de trainer era de 1750 de euro/zi" scrie Dragoş Bucurenci, consultantul minune în comunicare, mare influencer progresist, ecologist, de "stânga" care s-a dus pe bani mult mai putini doar sā fie provocat la o firmā de negustori de tutun. Ştim cā se gāsesc fraieri care aruncā cu bani pentru rahaturi motivaţionale. Treaba lor. Dar sā nu îţi crape obrazul de ruşine sā te lauzi cu asemenea sume într-o ţarā ca România, unde jumātate dintre oameni au 1750 de lei pe lunā. Apoi chiar sā nu te scârbeascā perspectiva de a le spune proştilor cât de moral eşti, cum laşi tu banii în urmā pentru provocāri. Un mare caracter acest tânār culant. A muncit pe brânci, şi a reuşit. Se vinde numai cu principii, cautā provocāri. E scump, dar el meritā.”

 Vasi Rădulescu, medic cardiolog: „În calitatea mea de promotor al sănătății, trebuie să îi dau o mare bilă neagră lui Dragos Bucurenci pentru toate lucrurile pe care le face în ultima perioadă. Nu ai cum să te bați așa cu pumnul în piept, promovând fumatul de țigarete electronice, acceptând să devii director de comunicare al unui producător de tutun, erijându-te în înțelept și făcându-i pe toți ceilalți proști.

Aceste derapaje trădează lipsuri crase la nivel de caracter. Îți spun și o sumedenie de medici cum stau lucrurile, vin studii puternice care arată clar niște efecte nocive, tu o ții langa cu misiunea ta măreață și provocarea incredibilă pe care ți-o dă noul job. E provocare materială, atât. Să nu fim ipocriți și să nu ne ascundem după o foaie de tutun.

Atitudinea potrivită aici era: Băi, am fost un prost, am greșit, iertați-mă. Mă întorc la sprijinit asociații de copii și fac tot posibilul să las ceva bun în urma mea.

Dar el a ales varianta în care tot noi suntem proștii”.

 Paula Rusu, jurnalist de televziune: „Ma oripileaza ipocrizia! 

Trebuie sa fie f misto sa nu ai nicio rusine. Not!

Dragos Bucurenci spune: ". Am fost alături de proiectul IQOS încă de la începutul lansării sale în România, în calitate de consultant de comunicare, și cred că România, care a fost a patra țară în care acest produs a fost lansat, are șansa de a se afla în epicentrul unei revoluții globale."

Stiti de ce suntem in "epicentrul" asta? Fiindca 30% din copiii romani peste 10 ani fumeaza, iata "viitorul fara fum" de care vorbeste Dragos mistificand realitatea. Este cea mai mare rata de fumatori minori din UE "epicentrul" acestei politici de racolare a minorilor.

De la Hope and Homes for Children, de la luptator anti fumat, la manager de comunicare al unei companii care are ca tinta fumatorul de gadget, adolescentii, copiii. Nici nu va spun ce supriza neplacuta.

Nu, fumatul de gadgeturi nu e harm reduction!
Nu, fumatul de gadgeturi nu e "mai" sanatos!
Nu, tigarile electronice nu sunt mai bune, doar nu au inca suficiente studii stiintifice ajunse la maturitate!”

 Cosmin Bumbuț, unul dintre cei mai cunoscuți fotografi români: „Încă unul care minte zîmbind pentru salariu că țigările electronice sunt "produse mai puțin nocive pentru fumători".

Asta în condițiile în care "în Romania, 14,6% dintre copiii scolarizati cu varsta intre 13 si 15 ani fumeaza actual tutun (au afirmat ca au fumat in ultimele 30 de zile), ceea ce inseamna ca aproximativ 90.000 de copii (90.699) din aceasta categorie de varsta au sanse mari de a deveni in curand fumatori zilnici, iar 8,2% dintre copiii scolarizati (13 – 15 ani) au folosit (in ultimele 30 de zile) tigarete electronice." (din comunicatul de azi al Salvati Copiii Romania - Consumul de tutun și țigarete electronice în rândul copiilor se află la cote alarmante în România.)”

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.