Potrivit dezvăluirilor G4Media (detalii AICI), serviciile secrete rusești au lansat o campanie furibundă de fake-news în România, prin intermediul platformei TikTok, cu scopul de a-l ajuta pe candidatul Rusiei din R.Moldova – Alexandr Stoianoglo – în cel de-al doilea tur al alegerilor prezidențiale, împotriva pro-europenei Maia Sandu (bătălia electorală se poartă la limită).
Campania rușilor (în fapt, operațiune a serviciilor secrete de la Kremlin) e posibilă prin plătirea unor maneliști și așa-ziși influenceri români care se filmează în timp ce îi ridică osanale mincinoase lui Stoianoglo, rostogolind videoclipurile pe TikTok.
Printre cei care s-au pretat să ia parte la această operațiune rusească se numără manelistul Culiță Sterp (2,9 milioane de urmăritori), fratele său, Iancu Sterp (1,7 milioane de urmăritori) și soția acestuia, Denisa Coțolan (294.000 de urmăritori). Din aceeași partitură face parte și Bogdan Mocanu (1,5 milioane de urmăritori), care în trecut a fost concurent la un show matrimonial – detalii AICI.
Aceștia și alți câțiva ar trebui să explice, în fața autorităților îndrituite, cu ce sume au fost plătiți și care e sursa acestor bani. Cum au fost racolați de serviciile secrete rusești pentru a fi foloisiți și distribuiți în această acțiune FSB-istică? Cine au fost intermediarii?
E clar că rușii au căutat indivizi și individe cu un IQ scăzut care au impact pe TikTok prin lălăială și prin inepțiile revărsate, cu scopul de a mutila și deturna percepții pe ambele maluri ale Prutului în perspectiva apropiatului tur doi al alegerilor prezidențiale din R.Moldova. Filmulețele plătite cu acești ipochimeni sunt rostogolite mai apoi în teritoriile românești de la Est de Prut pentru a da senzația că, vezi Doamne, pro-rusul Stoianoglo ar avea o susținere în România.
De ce au demarat serviciile secrete rusești o astfel de operațiune? Fiindcă, potrivit tuturor analizelor, pentru a se impune în fața Maiei Sandu, rusofilul Stoianoglo are nevoie disperată și de voturi din partea vorbitorilor de limba română, pe care acum rușii încearcă să-i păcălească prin diverse tertipuri. De altfel, acesta a fost unicul motivul pentru care Stoianoglo a acceptat dezbaterea cu Maia Sandu, încercând să vorbească în română.
Primele videoclipuri ale campaniei de pe TikTok au fost lansate miercuri seara, toate urmând un patern tras la indigo: Culiță Sterp și ceilalți îl laudă grețos pe Stoianoglo, prezentându-l rupt din soare, fără a preciza că respectivul individ este candidatul Rusiei și fără a specifica faptul că au fost plătiți pentru o astfel de promovare. Niciunul dintre ei nu a auzit de Stoianoglo înainte de a fi îndopat cu bani pentru a-i înălța imnuri caraghioase. Asta deși pe TikTok se practică menționările de acest gen atunci când e vorba de promovarea pe bani a unor produse comerciale.
„Frații noștri de peste Prut din Republica Moldova, Dumnezeu să fie cu voi și să va ajute să aveți un conducător așa cum va doriți, în primul rând cu frică de Dumnezeu! Îmi place mult de acest OM!”, a fost unul dintre mesajele lui Culiță Sterp (detalii AICI), care are nesimțirea și stupiditatea de a-l prezenta pe pro-rusul Stoianoglo ca pe un ”frate” de peste Prut și ca pe un om al lui Dumnezeu, când, în realitate, Stoianoglo e omul Kremlinului. Un putinist care riscă să împingă R.Moldova în războiul ruso-ucrainean.
Videoclipurile acestea au însumat deja peste 10.000 de aprecieri. Mai mulți internauți au întrebat dacă reprectivii au primit bani pentru a-l promova pe Stoianoglo (așa cum primesc atunci când promovează produse comericiale sau diverse evenimente), însă nici familia Sterp, nici ceilalți ziși influenceri nu au răspuns.
Amintim că Stoianoglo a respins fățiș referendumul pro-Uniunea Europeană, fiind susținut oficial, în cursa prezidențialelor, de PSRM, partidul lui Igor Dodon, dar și de toate celelalte forțe rusești care călăresc Basarabia noastră. Nu uitați că Stoianoglo i-a lăsat în libertate pe toți infractorii Rusiei (Platon, Șor, Dodon ș.a.m.d.) care acum sunt comasați în spatele lui.
Citește AICI dezvăluirile G4Media