China primește o lovitură economică semnificativă și din partea Canadei, care a decis o sporire masivă a taxelor vamale, pe fondul practicilor comerciale ostile ale Beijingului. Cu cât au crescut taxele în cazul autovehiculelor electrice chineze


  • ACP
  • Aug 27, 2024 17:25
  • 649
China primește o lovitură economică semnificativă și din partea Canadei, care a decis o sporire masivă a taxelor vamale, pe fondul practicilor comerciale ostile ale Beijingului. Cu cât au crescut taxele în cazul autovehiculelor electrice chineze

Canada a anunțat luni o măsură radicală împotriva industriei auto chineze, care presupune un tarif de 100% asupra importurilor de vehicule electrice fabricate în China. Măsura este motivată de practica Beijingului de a oferi un avantaj necinstit industriei auto chineze, prin subvenții agresive pentru export.  

De asemenea, Canada va impune și un tarif de 25% pe oțelul și aluminiul chinezesc, deoarece "actori precum China au ales să își ofere un avantaj neloial pe piața globală", a explicat premierul canadian Justin Trudeau în cursul zilei de marți.

Anunțul a fost făcut după încurajările venite din partea consilierului pentru securitate națională al SUA, Jake Sullivan, în timpul unei întâlniri desfășurate duminică cu premierul canadian Justin Trudeau și miniștrii cabinetului său. 

"Statele Unite cred că un front unit, o abordare coordonată a acestor probleme ne avantajează pe toți", a declarat Sullivan. 

Vicepremierul Chrystia Freeland a declarat că Guvernul canadian va lansa și o consultare de 30 de zile cu privire la posibilele tarife impuse bateriilor, pieselor de baterii, semiconductorilor, mineralelor critice, metalelor și panourilor solare din China. 

"China are o politică intenționată, dirijată de stat, de supracapacitate și supraofertă, menită să ne paralizeze propria industrie", a subliniat Freeland. 

"Pur și simplu nu vom permite ca acest lucru să se întâmple cu sectorul nostru EV, care s-a dovedit atât de promițător", a mai zis Freeland. 

Canada urmează acum politica americană de răspuns la practicile economice ale Chinei, care e mult mai categorică decât politica ezitantă și fragmentată a Uniunii Europene. Amintim că, în luna mai, Washingtonul a anunțat o taxă de 100% pe vehiculele electrice chinezești, dar și o taxă de 25% pe oțelurile și aluminiul care provin din China. Uniunea Europeană, în schimb, a anunțat în iunie că va aplica taxe vamale de până la 38% importurilor de vehicule electrice din China, dar bună parte din aceste tarife au fost reduse ulterior, în august. (sursa: AICI)

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.