Amenințarea industriei chineze pentru economia europeană începe să pălească: una dintre marile companii auto chineze – Great Wall Motors – își restrânge activitatea în Europa din cauza vânzărilor foarte slabe


Amenințarea industriei chineze pentru economia europeană începe să pălească: una dintre marile companii auto chineze – Great Wall Motors – își restrânge activitatea în Europa din cauza vânzărilor foarte slabe

Una din cele marile companii producătoare de autovehicule din China – Great Wall Motors – plănuiește să-și închidă sediul central european din München, să își reducă drastic operațiunile și să își oprească extinderea în Europa, pe fondul vânzărilor foarte slabe. 

Publicația germană Manager Magazin a dezvăluit, citând persoane din interior, că Great Wall și-a informat atât partenerii de afaceri, săptămâna trecută, cu privire la acest pas, cât și pe cei 100 de angajați care își vor pierde locurile de muncă. 

Great Wall Motors afirmă că închiderea sediului din Germania, care e cea mai mare piață europeană, nu înseamna că intenționează să se retragă din Europa, ci numai faptul că afacerile europene vor fi gestionate din China. 

Extinderea planificată anterior pe noi piețe europene nu mai este acum în discuție, iar lansarea în state precum Austria și Elveția, care era deja planificată (înființându-se echipe de vânzări și service și fiind angajați directori generali responsabili de piețe) nu va mai avea loc. 

Această reducere drastică a operațiunilor din Europa, impusă de vânzările foarte slabe ale modelelor chineze, ar trebui să aducă puțină liniște producătorilor europeni care au privit neputiinciosi anul acesta cum au fost inundate porturilor europene cu noile autovehicule chineze, care ar fi mai ieftine decât cele europene și slabe calitativ. 

Dacă administrația Biden a impus taxe de import de 100% la autovehiculele chineze, în Europa nu a putut fi luată o măsură de protecție de asemenea anvergură pentru producătorii auto autohtoni și mulți se așteptau să urmeze o catastrofă pentru aceștia. Dar în condițiile în care, una din marile exportatoare auto chineze – Great Wall Motors – a raportat doar 6.300 de noi înmatriculări în 2023, deși este prezentă pe piața europeană din 2006, pare posibil ca industria auto europeană să nu fie lovita prea rău de ofensiva globală a companiilor chineze susținute substanțial de guvernul comunist de la Beijing. Iar asta este, în mod clar, o veste bună pentru una din cele mai mari industrii europene și astfel pentru întreaga economie europeană – detalii AICI

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.