Kremlin Paranoia! Putin nu mai coboară din trenul său blindat, de teama sateliților americani!


Kremlin Paranoia! Putin nu mai coboară din trenul său blindat, de teama sateliților americani!

Vladimir Putin călătorește din ce în ce mai mult nu în avioanele administrației prezidențiale, ci cu un tren blindat, nemarcat, dotat cu mijloace moderne de telecomunicații. Trenul a fost pregătit pentru dictatorul rus încă din 2014-2015 însă, obsedat să nu fie găsit de sistemele spațiale americane și apoi anihilat, Putin a început să folosească în mod frecvent garnitura începând cu a doua jumătate a anului 2021, adică exact în perioada în care armata rusă a început să se pregătească pentru o invazie a Ucrainei. Compania care deține și operează trenul blindat al lui Putin a aparținut, potrivit interogărilor site-urilor de informații comerciale, nepotului lui Yuri Kovalchuk, principalul acționar al Băncii Rossiya și un prieten apropiat al președintelui. Companiile lui Yuri Kovalchuk administrează și edificiul cunoscut ca ”Palatul lui Putin”, de lângă Gelendzhik – Krasnodar, despre care Podul.ro a mai scris înainte de invazia din Ucraina.

Tren blindat și invizibil, aflat permanent în mișcare

Conform informațiilor vehiculate de jurnaliștii independenți din Belarus, Rusia și Ucraina, Putin a început să circule regulat cu cea mai recentă versiune a garniturii, cea echipată în 2014-2015, trenul neavând un orar de circulație și fiind semnalizat spontan și neanunțat în diverse stații, pe distanța ce separă Moscova de reședința prezidențială a lui Putin din Valdai – Novgorod.

Scenariul este, în mod evident, dictat de considerente ce țin de secretomania care învăluie orice mișcare a lui Putin și orice comunicații aferente deplasărilor sale. Spre deosebire de traficul aerian, care poate fi urmărit iar comunicațiile pot fi ușor interceptate, serviciile feroviare sunt, în Rusia, extrem de discrete, iar trenul special al dictatorului este aproape imposibil de distins vizual, de la distanță, de alte trenuri ale Căilor Ferate Ruse, fiind ”îmbrăcat” în același echipament oficial – vopsea de culoare gri, cu o dungă roșie. 

Există, totuși, câteva detalii care, în cazul unui observator avizat, fac diferența între trenurile obișnuite și garnitura de fugă a lui Putin. În primul rând garnitura specială beneficiază de aportul a trei locomotive, una electrică EP20 și două diesel, din aceeași serie, TEP70BS. În al doilea rând, din cauza faptului că vagoanele prezidențiale sunt blindate, deci foarte grele, trei osii sunt instalate pe boghiurile trenului de rulare, iar locomotivele în sine au șase axe. Astfel de vagoane sunt de obicei folosite pe trenuri de marfă grele, vagoanele standard de pasageri fiind dotate cu patru osii. În al treilea rând, trenul șefului statului poate fi încă distins de unul obișnuit deoarece antenele radio de comunicații speciale sunt vizibile pe acoperișurile mai multor vagoane. Din doar 12 vagoane câte compun garnitura, trei dintre ele au instalate „capace” albe, care maschează echipamentele speciale de comunicații. În al patrulea rând, trenul are cea mai mare prioritate: deplasarea garniturii este ajustată pentru Putin, astfel încât trenul său să poată circula cu viteză maximă și fără opriri. Trenul special se presupune că ar mai include un vagon pentru președinte cu un dormitor și un birou pentru ședințe, un vagon pentru însoțitori și un vagon pentru comunicații speciale. Cât privește marcajele feroviare, prezente în cazul garniturilor civile, acestea lipsesc cu desăvârșire de pe vagoanele și locomotivele trenului lui Putin. Niciun semn de identificare nu există, nicio serie, nici un număr de inventar”. Centrul de Dosare”, o organizație care grupează jurnaliști independenți din Ucraina, Belarus și Rusia, a publicat mai multe fotografii ale aceluiași tren, făcute la mică distanță cronologică unele de altele. În imagini se pot vedea vagoanele care sunt marcate doar cu emblema companiei Grand Service Express și cu site-ul web al organizației. Trenul a fost surprins și pe video, emblema „Grand Service Express”, firma asociată aceluiași Yuri Kovalchuk, prietenul lui Putin, fiind vizibil și pe filmări.

Trenule, mașină mică: garnitură blindată cu stație în fața casei lui Putin

Jurnaliștii independenți de la ”Centrul de Dosare” au publicat mai multe instantanee ale unui tren special, surprinse în diferiți ani, în vecinătatea orașului Valday. Nu se știe dacă însuși Vladimir Putin se află înăuntru, însă compoziția trenului special — numărul de vagoane — prezența vagoanelor speciale de comunicație, absența marcajelor și funcționarea a cel puțin două locomotive diesel care remorchează garnitura, toate sunt elemente care apar în fiecare dintre imagini.

În ceea ce privește infrastructura de transport, important este de menționat faptul că, așa cum o demonstrează și planurile tehnice de obiectiv, linia de cale ferată care trece prin gara Valdai se ramifică: un tronson continuă spre Staraya Russa, iar un al doilea se transformă în magistrală feroviară exclusivă a dictatorului Rus, având peron final fix în vecinătatea reședinței lui Putin. Practic, linia ferată ce deservește exclusiv reședința președintelui se termină brusc într-o pădure, într-o zonă în care a fost amenajată o mică stație feroviară și un heliport, lungimea căii ferate de la Valdai până la casa președintelui fiind de 12 kilometri.

Publicația „Proekt” a publicat și alte informații despre linia de cale ferată care duce la reședința lui Vladimir Putin din Valdai. Jurnaliștii de investigații au discutat cu localnicii, care susțin că înainte de războiul cu Ucraina calea ferată din Valdai „era într-o stare groaznică”, dar cu puțin timp înainte de invadarea Ucrainei linia a fost reparată – și în special tronsoanele folosite direct și exclusiv de președinte.

Potrivit „Proekt”, alte căi ferate au fost construite și către reședințele președintelui din în Novo - Ogaryovo, lângă Moscova, și Soci, în capitala Rusiei trenul blindat având depoul într-o stație închisă pentru VIP-uri, Moscova-Kalanchevskaya, locație înconjurată de un gard înalt cu sârmă ghimpată.

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.