Ziarul de Gardă (detalii AICI) demonstrează cu probe incontestabile că o armată formată din mii de conturi false și troli plătiți îi ridică veritabile osanale infractorului fugar Ilan Șor, deputat rusofil condamnat în primă instanță în dosarul fraudei bancare, care își asumă regizarea ”protestului” FSB-GRU din centrul Chișinăului.
Conturile false au fost create la grămadă chiar în preludiul organizării așa-zisului protest al cărui scop este deturnarea R.Moldova de la orice apropiere de UE și de România, pentru a o menține în capcana Kremlinului. Podul.ro a tot avertizat că, la comanda FSB-GRU, Ilan Șor îi îndeamnă pe basarabeni să doarmă în corturi pe asfalt în timp ce el huzurește în Israel, la căldurică, cheltuind banii publici furați din R.Moldova. La fel ca Igor Dodon și Ivan Ceban, numitul Ilan Șor este ”consiliat” de agenți FSB-GRU. Mineriada rusească din centrul Chișinăului reprezintă un grav atentat la siguranța națională.
Dezvăluirile Ziarului de Gardă atestă un considerabil efort financiar și propagandistic, un amplu angrenaj pus în slujba acestei oprațiuni. De astfel de misiuni se ocupă, în genere, fermele de troli controlate de FSB-GRU.
Jurnaliștii Ziarului de Gardă avertizează și că pagini cu nume nespecifice Republicii Moldova, precum Joanna Perry, Mercedes Nelson sau Wilma Colon, cu administratori din Indonezia, Argentina sau Emiratele Arabe Unite, invită oamenii, prin postări sponsorizate cu sute de euro, să participe la manifestațiile Partidului Șor.
Evident, și pagina oficială a lui Ilan Șor a făcut postări plătite cu sute de mii de lei. Doar în perioada 29 septembrie-28 octombrie 2022, timp în care oamenii au fost aduși organizat și plătiți pentru participarea la proteste, pagina lui Șor a „investit” peste jumătate de milion de lei pentru sponsorizarea postărilor, pentru ca acestea să ajungă la o audiență cât mai mare.
În săptămâna de dinaintea protestului din 9 octombrie, utilizatorii de facebook din R. Moldova au fost „bombardați” cu postări sponsorizate, venite de la pagini obscure, nou create, ce-și au administratorii în Indonezia, Argentina și Emiratele Arabe Unite.
La 3 octombrie, pagina Julius Logan postează un anunț despre un nou protest al Partidului Șor, cu mesajul „Nu ne oprim”. Deși, accesând pagina, observăm că aceasta are doar 17 urmăritori, postarea a adunat peste patru mii de like-uri, peste 900 de comentarii și 300 de distribuiri. Acest impact se datorează în exclusivitate faptului că postarea a fost sponsorizată cu mii de lei.
Sub fotografia ce ilustrează îndemnul la protest publicat pe o altă pagină, intitulată Joanna Perry, apare un text în limba rusă. „Выходите и протестуйте. Не за кого то, а за свои интересы. За нормализацию цен, за тепло в вашем доме” ( Ieșiți și protestați. Nu în sprijinul cuiva, ci în interesul dvs. Pentru prețuri normale și căldură în casa dvs, n. r.).
Deși audiența acestei pagini este de 20 de urmăritori, postarea despre protest a adunat peste trei mii de like-uri, aproape o mie de comentarii și circa 300 de distribuiri. Din nou, datorită sponsorizării.
La 4 octombrie, aceeași poză despre protestul din 9 octombrie este distribuită și pe pagina Wilma Colon, care are doar 12 urmăritori. Cu mulți bani investiți însă, și această postare a adunat peste cinci mii de like-uri, aproape două mii de comentarii și peste patru sute de distribuiri.
Mercedes Nelson, o altă pagină administrată din Asia, cheamă oamenii la protest sub aceeași lozincă publicată și pe pagina Joanna Perry. Și în acest caz postarea a avut mii de interacțiuni, deși audiența paginii este de doar 19 urmăritori.
Toate aceste pagini au fost create exact în aceeași zi – pe 20 septembrie curent, iar miile de aprecieri, comentarii și distribuiri de care s-au bucurat postările lor nu au venit în mod natural, ca urmare a interesului utilizatorilor, ci au fost obținute exclusiv datorită sponsorizărilor, adică promovării cu bani.
Peste jumătate de milion de lei pentru sponsorizările/reclamele de pe pagina lui Ilan Șor în doar o lună
Moldova Reunion, o altă pagină care promovează intens același protest, a cheltuit 9427 de euro pentru șase reclame rulate doar în perioada 29 septembrie – 28 octombrie.
La 29 septembrie a mai fost creată o pagină – Tinerii Moldoveni. „Populația Orășelului Schimbării crește pe zi ce trece”, este mesajul cu care se promovează pagina. În biblioteca de reclame a paginii este indicat că aceasta rulează în prezent reclame, dar nu este, deocamdată, suma cheltuită pentru promovare.
Citiți AICI întregul articol