Dacă până acum criza economică în care au intrat America și Uniunea Europeană a arătat atipic din cauza faptului că șomajul a rămas scăzut, se pare că lucrul acesta urmează să se schimbe curând.
Potrivit unui sondaj făcut de compania KPMG, majoritatea directorilor executivi ai celor mai mari companii americane s-au pregătit deja pentru recesiunea în care sunt semne clare că ar putea intra întreg Occidentul și despre care aceștia cred că vă reduce veniturile și va împiedica dezvoltarea companiilor conduse de ei.
În acest sens mai multe companii, printre care se află Gap, Netflix, Microsoft, Wayfair, Peloton și Tesla au concediat deja personal, iar multe altele intenționează să o facă în perioada imediat următoare.
Mai mult de trei sferturi dintre directorii generali americani chestionați au declarat că și-au făcut planurile pentru perioada de recesiune, iar dintre aceștia 51% iau în considerare reducerea forței de muncă, în timp ce 59% spun că plănuiesc să întrerupă sau să-și reconsidere eforturile privind schimbările climatice și susținerea incluziunii și a diversității de gen, printre altele, în companiile conduse de ei.
De asemenea, 71% dintre directorii americani au spus că estimează că inflația și creșterea costului vieții vor afecta capacitatea companiei lor de a păstra personalul.
Directorul KPMG SUA, Paul Knopp, a declarat că "directorii executivi merg pe frânghie luând în considerare o gamă largă de acțiuni – inclusiv reducerea forței de muncă – pentru a se pregăti pentru o potențială recesiune, în același timp gestionând pandemia, confruntându-se cu problemele lanțului de aprovizionare și problemele generate de întreruperea livrărilor de tehnologie și numeroase alte riscuri în timp ce caută modalități de a stimula creșterea".
Sondajul a analizat opiniile directorilor generali care conduc 400 de companii americane cu venituri anuale de cel puțîn 500 de milioane de dolari. (sursa: Business Insider)