FOTO Misterul avionului Iliușin-76 care ar fi aterizat la Tiraspol după miezul nopții. Aparatul surprins de flightradar e angajat în transporturi de mărfuri speciale, oficiali de rang înalt și unități militare sau speciale


FOTO Misterul avionului Iliușin-76 care ar fi aterizat la Tiraspol după miezul nopții. Aparatul surprins de flightradar e angajat în transporturi de mărfuri speciale, oficiali de rang înalt și unități militare sau speciale

Se întâmplă lucruri din ce în ce mai ostile și mai dubioase în așa-zisa Transnistria, semn că Rusia pregătește o serie de mutări în regiune.

Inna Vîrtosu – una dintre cele mai percutante voci ale Diasporei basarabene – prezintă, pe Facebook, un episod care ar putea avea un rol în aritmetica încă necunoscută a actualelor jocuri rusești de la Tiraspol, care pot degenera oricând. 

În cursul nopții de ieri, după două zile în care regimul-fantomă de la Tiraspol a apăsat pedala provocărilor rusești, flightradarele ucrainene au depistat un avion al armatei ruse – a fost vorba de un Iliușin-76 – ce a apărut la sud de Crimeea, îndreptându-se spre vest. Identificat după miezul nopții, nu este exclus ca acesta să fi decolat din regiunea Ekaterinburg – transponderul nu a fost pornit imediat după decolare, deci nu e posibilă determinarea cu exactitate a locului de unde a plecat.

Transponderul avea să fie oprit din nou, în jurul orei 0.06, ora Moscovei, când aeronava zbura la distanță de coasta Crimeii, la sud de Sevastopol. Traiectoria nu încurajează scenariul că ar fi zburat spre Turcia sau Crimeea. Cea mai mare probabilitate e că acest avion a atreziat la Tiraspol. 

Precizăm că aparatul Iliușin-76 cu numărul RA-78850 aparține escadrilei 223 a forțelor aeriene ruse și este angajat în transportul de mărfuri speciale, oficiali de rang înalt și unități militare sau speciale.    

Nu în ultimul rând, Inna Vîrtosu radiografiază halul fără de hal în care a ajuns în zilele noastre Ministerul de Interne de la Chișinău, exprimându-și totala neîncredere că instituția ar mai putea să apere R.Moldova, ca în ‘92, în contextul sângerosului război declanșat de Rusia pe Nistru. Podul.ro vă prezintă în integralitate comentariile Innei Vîrtosu: 

”După cum ați văzut, în Transnistria s-au intensificat provocarile chiar în urma declarațiilor demnitarilor ruși că forțele ruse trebuie să ocupe Republica Moldova. Ieri, consilierul președintelui Zelenski a declarat că unica posibilitate ca Putin să își asigure o victorie pe 9 mai e ocuparea Chișinăului, dar poate să o facă doar prin dislocarea desantului și cu forțele de pe teritoriul Transnistriei pentru că altfel, dinspre Ucraina, nu au cum. 

Arestovici a spus clar că România sau Ucraina pot ajuta Republica Moldova, doar dacă există un apel al autorităților de la Chișinău, altfel nu e posibil, deoarece RM e stat suveran și independent – detalii AICI

Apropo, ați văzut cozile din Transnistria pe la punctele de frontieră. Da unde fug ăia daca la ei totul e ”bine”? La Bender s-au instalat blocuri de beton pentru a restricționa circulația.

Acest flux e în urma mesajelor distribuite chipurile în numele ucrainenilor locuitorilor din Transnistria. Un fake și o provocare idioată răspândită de ruși. ( a se vedea imaginea SMS-ului de mai jos)

De facto, ucrainenii ne raportează că „Unitățile forței operative ruse din Transnistria sunt complet pregătite de luptă”. Și că, de fapt, rușii vor arunca rachete la 19.00 și vor da vina pe ucraineni. Aceeași programă ca în Donbass?

Ieri, pe la miezul nopții, pe flightradar s-a fixat un avion al armatei ruse Iliushin-76 ce a apărut la sud de Crimeea, îndreptându-se spre vest. A decolat la 16:45 din regiunea Ekaterinburg (transponderul nu a fost pornit imediat după decolare, deci este imposibil să se determine locul exact de plecare).

La 0:06, ora Moscovei, zburând la distanță de coasta Crimeei, la sud de Sevastopol, pe un curs de vest, Il-76 a oprit transponderul. Judecând după traiectoria de mișcare, nu a zburat către Turcia sau Crimeea. Unde a aterizat avionul? Cea mai mare posibilitate e că avionul a aterizat la Tiraspol. Numai ei știu.

Il-76 cu numărul de coadă RA-78850 aparține escadrilei aeriene 223 a Forțelor Aeriene Ruse și este angajat în transportul de mărfuri speciale, oficiali de rang înalt, unități militare sau speciale.

Cum au de gând să comenteze autoritățile din R.Moldova aceste situații și declarații înafară să ne spună că sunt ”îngrijorați”? 

Președinta Republicii Moldova, Maia Sandu a convocat ieri, 26 aprilie, ședința Consiliului Suprem de Securitate în legătură cu incidentele din regiunea transnistreană. Ea a declarat în cadrul unei conferințe de presă că „există tensiuni între diferite forțe în interiorul regiunii transnistrene care sunt interesate de destabilizarea situației din regiune”. În acest sens, Maia Sandu a dat asigurări că autoritățile R.Moldova monitorizează situația și a recomandat cetățenilor să fie calmi. Oare sunt doar ”războrci” din interior sau ceva mai mult?

În '92, MAI a fost activ implicat în conflictul de pe Nistru și în mare parte polițiștii au fost principalii apărători. Mulți din profesorii și șefii mei din MAI au fost apărători ai Republicii Moldova. O listă impunătoare de ofițeri bravi. 

Azi chiar de dimineață am vrut să văd cine conduce la MAI și am rămas stupefiată. Nu mă înțelegeți greșit, nu am nimic împotriva femeilor la guvernare, dar consider că MAI e nevoie să fie condus de bărbați/femei cu epoleți, cu pregătire în Academia de Poliție sau într-o academie militară. 

Ce am găsit acolo? Revenco și prietenile ei aduse pe post de consilieri, de la diferite ONG-uri, alde ”La Strada”? Șefi de direcție, oameni care nu au legătură nici cu milităria, nici cu poliția! Ce ați făcut, idioților, toți anii ăștia din MAI? Nu a fost niciodată ideal acolo, dar timp de 10 ani în genere s-a dus totul de râpă. Unicul om care stă la locul lui ca șef de direcție este un fost student de-al meu, care de fapt a fost unul destul de bun și sârguincios. În rest, ce adunătură de oameni care nu au idee nici de poliție, nici de pregătirea militara?! Și noi ne mirăm de ce avem așa haos în teren și probleme cu criminalitatea? De apărat, în genere, nu o să aibă nici cine, nici cine să dea comanda! Unde sunt absolvenții Academiei de Poliție la guvernarea Ministerului? 

Doar în instituțiile subordonate au mai rămas foști colegi de-ai mei și oameni cu epoleți, în rest... Ca să nu mai spun de efectiv. Polițiști cu instruire de 3-6 luni, în detrimentul celor cu Academie sau colegiu de poliție. Și ăștia trebuie să aplice legea penală! 

Toată mizeria asta din MAI a început mai intens de pe vremea lui Filat, când prin MAI treceau fluxuri mari de bani din EU pentru ”reforme” și care erau spălați și când peste noapte se ofereau grade de colonel unor oameni care nu aveau nici o legătură cu poliția și a contunuat toți anii ăștia. Cam tot atunci, alde Stamate a început să îl ”reformeze”. Vedem rezultatele reformelor!

Mie, personal, mi-i rușine de halul în care a ajuns MAI și de cine îl guvernează. Nu regret nici o clipă că am plecat definitiv din MAI în 2012 ca să nu asist la degradarea la care a fost supus ministerul toți acești ani! Nu mai sunt acolo bravii ofițeri din ‘92, ci o adunătură de vânzători de prin Dubai, filologi și ONG-iști. Da, asta veți găsi prin CV-uri. Ați distrus în țara asta orice concept al ofițerului de poliție, iar de onoare mai bine tac!”

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.