Un client al companiei Electrica Furnizare SA, din orașul Cugir, județul Alba, a primit o factură șocantă, în valoare de 739.000 de lei/aprox. 150.000 de euro pentru un apartament în care nu locuiește nimeni de peste două decenii, scrie alba24.ro.
Factura a fost primită la finalul lunii iunie, iar consumul estimat pentru perioada 28 mai – 27 iunie 2021, este de 999.995 kWh!
Sursa foto factură: alba24.ro
Presa a relatat în ultimele luni despre facturile umflate pe care le-au primit consumatorii casnici din diverse zone ale țării, coincidență sau nu, odată cu liberalizarea pieței de energie, dar factura de 150.000 de euro de la Cugier este, fără îndoială, un record național absolut în materie de neconcordanță între consumul real și cel „apreciat” de compania furnizoare.
Tot în județul Alba, o familie a primit recent o factură de 40.000 de lei pentru electricitatea consumată. Ar fi vorba despre o regularizare, contorul nefiind citit corect în acest caz vreme de cinci ani.
O altă familie din municipiul Alba-Iulia s-a trezit că are de plătit 27.000 de lei pentru intervalul cuprins între 12.07 și 10.08, anul curent.
Aparent, toate aceste facturi colosale sunt emise de furnizorul Electrica SA, după cum rezultă din documentele postate de presa locală din Alba.
Ce trebuie să facă un client aflat într-o astfel de situație?
Autoritățile vă recomandă să luați legătura cu furnizorul și să înregistrați o plângere, la care acesta trebuie să vă răspundă în termen de 15 zile lucrătoare. De regulă, estimarea de consum trebuie făcută pe baza istoricului fiecărui client în parte. Dacă problema nu se rezolvă, puteți să vă adresați Autorității de Reglementare în Energie sau Autorității de Protecție a Consumatorului.