În ciuda problemelor imense produse de pandemia actuală, dar și de criza economică ce a lovit-o crunt, ca efect al acesteia, China comunistă continuă să provoace și să amenințe militar țările din jur, așa cum a făcut-o și până la sfârșitul anului 2019.
Asta arată clar că în ciuda valului propagandistic pornit de la Beijing pentru a prezenta o imagine cât mai roz a țării comuniste, absolut nimic nu s-a schimbat – China continuă să fie un pericol direct pentru pacea din regiune, la fel s-a dovedit că poate fi și un pericol pentru sănătatea întregii populații a planetei și a întregii economii mondiale.
Din partea Malaeziei a fost lansată, joi, o chemare la rezolvarea pașnică a unei dispute din apele sale teritoriale, începută de activitatea unei nave de supraveghere chineză, Haiyang Dizhi 8. Aceasta a intrat în apele malaeziene unde a patrulat în apropierea unei nave de foraj West Capella care opera sub contract cu compania națională petrolieră malaeziană Petronas. Navei de supraveghere chineze i s-a alăturat săptămâna trecută o navă a Pazei de Coastă a Chinei, împreună cu care a supravegheat de aproape nava de foraj West Capella, în apele zonei economice exclusive a Malaeziei.
Surse oficiale au declarat că în zonă, în apropierea navei de foraj, și-au făcut apariția și 3 vase militare americane, alături de o fregată australiană, pentru a-i face pe chinezi să înțeleagă că apele malaeziene sunt apărate și malaezienii nu sunt singuri în fața Chinei.
Pe lângă hărțuirea sistematică a celor care operează legal în cinci zone petroliere din aria economică exclusivă a Malaeziei, împotriva navei de foraj West Capella și a navelor care o aprovizionează a fost dusă, din decembrie, o campanie intensă de intimidare, după cum a arătat Greg Polling, director al Asia Maritime Transparency Initiative (AMTI). Nava Haiyang Dizhi 8, folosită la acțiuni ostile și împotriva Vietnamului (anul trecut) era încă în zona economică exclusivă a Malaeziei, joi, la 337 de kilometri de insula Borneo, dar autoritățile chineze au negat că aceasta ar fi produs vreo problema.
Ministrul de Externe al Malaeziei – Hishammuddin Hussein – a declarant, joi, privitor la confruntare: ”În timp ce legile internaționale garantează libertatea navigației, prezența vaselor militare și a celorlalte din Marea Chinei de Sud poate produce tensiuni din care să rezulte erori care să afecteze pacea, securitatea și stabilitatea în regiune” – mai multe detalii AICI.
Tot săptămâna asta, miercuri, a fost înaintat un protest diplomatic ambasadei chineze din Manila, din partea statului Filipine, pentru crearea pe teritoriul său a unui district chinez. Ministrul de Externe filipinez, Teodoro Locsin Jr. a postat pe Tweeter informația că a fost înaintat protestul diplomatic pentru declararea unei zone din Filipine ca parte din provincia Hainan, dar și pentru amenințarea cu armele a unei nave a marinei militare filipineze, de către chinezi, în apele teritoriale filipineze. ”Aceste acțiuni sunt violări ale legilor internaționale și ale suveranității statului Filipine”, a concluzionat ministrul Locsin – mai multe detalii AICI.
Miercuri și-a încheiat misiunea în Marea Chinei de Sud și portavionul chinez Liaoning, împreună cu flota de însoțire, după ce a patrulat de-a lungul costei de est a Taiwanului, ceea ce reprezintă o escaladare a tensiunilor dintre cele două țări deloc prietene.
Intensificarea activităților ostile ale Chinei împotriva țărilor din jurul său arată că regimul comunist a rămas un imperiul al răului care continuă să pună mari probleme internaționale și care merită să fie izolat și tras la răspundere pentru acțiunile sale.