Fostul consilier al lui Dacian Cioloş pe probleme de infrastructură, deputatul USR Cătălin Drulă, a răbufnit după anunțul premierului Viorica Dăncilă conform căruia proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov a fost tergiversat.
Astfel, parlamentarul a atras atenția asupra felului în care guvernarea PSD și-a bătut joc atât de autostrada Comarnic-Brașov, dar și de Banca Mondială care a fost trimisă acasă deși a început munca de pregătire a proiectului de autostradă: "dacă ar fi lăsat proiectul cu Banca Mondială să se deruleze până la capăt astăzi ar fi fost într-un stadiu avansat și peste un an se putea lansa o licitație serioasă pe baza unei documentații bine făcute cu studii de teren reale în spate. Cu metoda Vâlcov, azi n-avem nimic".
Totodată, Cătălin Drulă a criticat precizarea premierului prin care a transmis că va scoate proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov din PPP și va cere în CSAT să fie declarat de importanță națională. Astfel, parlamentarul USR a informat-o pe Viorica Dăncilă că autostrada are deja importanță națională și, mai mult, europeană.
Redăm mesajul lui Cătălin Drulă:
"Prostia devastatoare a Guvernului Dăncilă a mai blocat câțiva ani proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov.
La scurt timp după preluarea mandatului dna. Dăncilă i-a trimis acasă pe experții de la Banca Mondială care începuseră munca de pregătire a proiectului de autostradă.
Dna. Dăncilă și consilierul Vâlcov n-aveau nevoie de studii geotehnice și proiectare serioasă și de o licitație bine pregătită. În numele "accelerării proiectului", au scos din mânecă (a 4-a oară în 15 ani) soluția magică a PPP-ului .
Am spus de la acea vreme că nu e nicio șansă de reușită având în vedere documentația superficială (niște fițuici pe post de caiet de sarcini) întocmită de Comisia de Prognoză, cea însărcinată să gestioneze construirea autostrăzii.
Ieri, dna. Dăncilă a anunțat abandonarea încercării de PPP marcând astfel încă niște ani pierduți pentru proiect.
Dacă ar fi lăsat proiectul cu Banca Mondială să se deruleze până la capăt astăzi ar fi fost într-un stadiu avansat și peste un an se putea lansa o licitație serioasă pe baza unei documentații bine făcute cu studii de teren reale în spate. Cu metoda Vâlcov, azi n-avem nimic.
Pentru a compensa, dna. Dăncilă a anunțat declararea autostrăzii de “importanță națională”. E greu de comentat așa ceva, dar mi-am adus aminte că prin administrația românească există această boală - clasificarea proiectelor drept strategice, de interes galactic, de importanță planetară. Recursul proștilor incapabili în fața neputinței proprii. Dacă tot nu le facem, măcar sa le declarăm.
Doamna Dăncilă, autostrada are deja importanță națională și chiar europeană (este partea din rețeaua TEN-T extinsă)!
Ce nu are este o echipă de oameni competenți și cinstiți care să se ocupe de ea. Măcar dacă nu vă băteați joc de Banca Mondială azi aveam un proiect ca lumea, așa n-avem nimic. _Pârjol_ este PSD la guvernare!", a declarat deputatul Cătălin Drulă.
Amintim că Viorica Dăncilă a declarat că va scoate autostrada Comarnic-Brașov din parteneriatul public-privat și va fi construită din fonduri guvernamentale.
"Autostrada Comarnic-Brașov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitări din partea unei societăți chinezo-turce. Eu am luat hotărârea, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima ședință de CSAT această autostradă să devină de importanță națională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cît mai repede lucrările la această autostradă. (...) La noi s-a format această instituție a contestațiilor și pentru a trece de toate aceste obstacole cred că soluția este ca această autostradă să devină de importanță națională, astfel încât să începem execuția cât mai repede din fonduri guvernamentale", a spus premierul.