De mult timp, în presa românească se vorbește, cu probe clare, despre corupția deja osificata din CFR. Din păcate pentru soarta infrastructurii feroviare românești, am rămas la stadiul de vorbe și lamentări, pentru că nimeni nu a avut curajul și determinarea necesare pentru a demantela structura mafiotă care s-a constituit de-a lungul anilor în CFR și pentru a repune pe picioare activitatea acestei importante companii de stat, supranumită în trecut ”a doua Armată a țării”.
Miercuri, Consiliul de Administarație l-a numit pe Costin Mihalache, unul dintre consilierii de bază ai premierului Viorica Dăncilă, director general al CFR SA. Potrivit surselor Podul.ro din Guvern, pentru a încerca să destructureze ghemul infernal de interese mafiote și obscure de la CFR, premierul a hotărât să își “sacrifice” unul din oamenii din echipa sa de consilieri de stat.
Noul Director General al CFR SA este de profesie jurist și are experiență în domeniul managementului și al infrastructurii rutiere și feroviare. Astfel, în perioada guvernării Ponta, Mihalache, în calitatea sa de consilier de stat la Cancelaria premierului de atunci și mai apoi de secretar de stat la SGG, coordona – pe lângă domeniile strategice de politică externă pe Regiunea Asia-Pacific, și activitatea Agenției Domeniilor Statului, activitatea Transgaz ți Transelectrica, precum și pe cea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNAIR de astăzi) în calitate de președinte al Consiliului de Administrație. De asemenea, Mihalache are expertiză și în domeniul infrastructurii feroviare, acesta fiind o perioada importantă de timp și consilier la SC ROMTRANS (Feroviar) si CFR Electrificare SA.
”Marea problema este că, în actuala structură de conducere pe care Mihalache o găsește în CFR există multe personaje dubioase cu interese mafiote, care vor încerca din răsputeri să îi pună bețe în roate, pentru a-și prezerva privilegiile economico-financiare. Personaje toxice de genul lui Petre Ungureanu – consilier al fostului Director General al CFR SA, Ion Gavrilă, ambii implicați în devalizarea unei importante Regionale a CFR din sudul țării, sau Valentin Dorobanțu ar trebui să dispară din structura de conducere a CFR. Acest personaj controversat, zis si <Smart> sau <Devalizatorul CFR Călători> făcea parte, în mod asumat, din cercul de prieteni apropiați ai controversatului afacerist Costel Comana, patronul RegioTrans. Valentin (zis <Smart Dorobanțu) a fost la un moment dat chiar angajatul lui Costel Comana la RegioTrans Brașov, după care a revenit pe cai mari în CFR SA, aflându-se în mod evident într-un flagrant și continuat conflict de interese”, ne-au declarat sursele din Guvern.
Mihalache este absolvent de studii juridice (1990–1994) și filologie chineză (1995–1999), are un Master în Administrație publică (Puterea executivă și administrația publică, 2014), a urmat Colegiul Național de Apărare (Securitate și Bună Guvernare, 2014), precum și cursuri modulare de Managementul proiectelor cu finanțare europeană (2011) și Managementul Performanței în societățile comerciale (program Sheffield University, 2010). Vorbește fluent engleza, germana și chineza.