În preludiul alegerilor parlamentare din R.Moldova, AUR coordonează o amplă rețea de site-uri de propagandă care se ocupă cu dezinformarea și cu atacurile îndreptate împotriva Maiei Sandu și PAS. Potrivit dezvăluirilor jurnaliștilor de la context.ro, această rețea de site-uri ”fantomă”, care pozează în publicații ”independente”, sunt în realitate controlate de o firmă apropiată AUR: DGI Multimedia Design.
Unul dintre coordonatorii din spatele atacurilor este chiar Marius Lulea, prim-vicepreședinte AUR, cel care a renovat o clădire deținută de Ambasada Rusiei de la București (detalii AICI)
Campania e propagată agresiv pe rețelele sociale prin intermediul reclamelor plătite dar și cu ajutorul conturilor false. Narațiunile rostogolite sunt anti-europene, făcând parte din vechiul rețetar al propagandei ruse – ”agenta Maia”, ”rețeaua Soros”, ”colonia Republica Moldova”, ”Bruxellesul controlează Chișinăul” ș.a.m.d..
Astfel de fake news-uri sunt promovate de portalul 60m.md, parte din rețeaua de propagandă controlată de AUR. Articolul a fost promovat și pe conturile de social media ale publicației: pe TikTok, unde, deși are puțin peste 100 de urmăritori, a adunat aproape 35k de vizualizări, și pe Facebook.
Jurnaliștii context.ro avertizează că domeniul 60m.md a fost înregistrat din 5 iunie de DGI Multimedia Design, firma de casă a partidului condus de George Simion.
Site-ul este o copie aproape identică a versiunii românești, 60m.ro, de la logo la datele de contact publicate. Articolele postate sunt semnate invariabil de fantomaticul jurnalist care este și unicul autor al materialelor publicate de varianta din România și repetă narative anti-europene binecunoscute: rețeaua Soros controlează Moldova, interdicția de intrare pe teritoriul Schengen pe care primarul Chișinăului a primit-o recent este o acțiune abuzivă a PAS, iar “Bruxelles-ul se implică în alegerile parlamentare, în favoarea Maiei Sandu, cu mâna României”.
Pagina de Facebook a publicației are deja reclame plătite, câteva înlăturate de Meta pentru că aveau conținut politic mascat.
Același SRL, DGI Multimedia Design, a înregistrat, tot în iunie, site-ul anchetatorii.md, clonă a anchetatorii.ro, alt site identificat de investigația Misreport.
Anchetatorii moldoveni afișează datele de contact și logoul versiunii românești și au un singur articol publicat, cu titlul sugestiv “Ce n-au reușit comuniștii ar putea reuși „pro-europenii”, pe care l-au și promovat, pe bani, pe Facebook.
Citiți întreaga investigație AICI.