O investigație a publicației Context dezvăluie că deputat PNL de Suceava Bogdan Gheorghiu, fost ministru al Culturii, este patronul unei televiziuni locale, care a obținut de la stat 2 milioane de lei în ultimii ani. A primit contracte de la primării, pentru promovare, de la Guvern când era ministru, iar de la filiala locală a partidului a primit zeci de mii de lei în campania electorală din primăvara lui 2024.
Bogdan Gheorghiu, care se va regăsi și pe listele partidului pentru următoarea rundă de alegeri parlamentare, este unic acționar al firmei B.G. Media SRL pe care a fondat-o în anul 2004. Societatea deține licența pentru Bucovina TV Regional.
Liberalul a lucrat între 2000 și 2014 în mai multe televiziuni sau radiouri din Suceava, potrivit CV-ului publicat pe site-ul Camerei Deputatilor. S-a înscris în PNL în anul 2016, iar în prezent este vicepreședinte PNL și PNL Suceava. Gheorghiu a fost ministru al Culturii, timp de doi ani, între 2019 și 2021.
În ultima declarație de avere depusă, Gheorghiu menționează că a încasat 60.000 de lei sub formă de dividende și 137.330 de lei drept „restituire aport” în ultimul an de la B.G. Media.
În timpul campaniei pentru alegerile locale din 2024, B.G. Media a încasat de la PNL și Partidul Mișcarea Populară (PMP) 95.500 de lei în total, din care 74.500 doar de la liberali. Suma venită de la PNL a fost împărțită în cinci facturi pentru „producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală online, la radio, televiziune și presa scrisă”.
*În campania electorală pentru alegerile locale din acest an, aproximativ 60% (796.000 de lei din 1.2 milioane de lei) din bugetul PNL a venit din subvenții de la bugetul de stat.
„A fost o campanie în care s-a făcut o strategie de colaborare cu toată mass-media, începând cu cea online, scrisă și cea din audiovizual. În momentul în care s-ar fi lucrat cu toată mass-media, cu excepția unui post de televiziune care ar fi fost practic pedepsit că eu sunt membru PNL, ar fi fost o discriminare, nu credeți? Dacă se lucra cu absolut toată lumea în afară de Bucovina TV ar fi fost corect?”, a declarat Bogdan Gheorghiu, într-un punct de vedere acordat Context.ro.
În perioada 2018-2023, B.G. Media a obținut între 125.000 de lei și 270.000 de lei anual, fonduri publice, din contracte încheiate, în principal, cu comune sucevene. Cea mai mare sumă, 270.000 de lei, a venit în pandemie – 2020.
Firma fostului ministru a încasat între 2019 și 2023 aproape 700.000 de lei și de la Primăria Suceava, condusă în ultimii douăzeci de ani de liberalul Ion Lungu, pentru servicii de publicitate.
Veniturile raportate de B.G. Media la Ministerul Finanțelor în perioada 2018-2023 au însumat 6.017.223 de lei, din care 2 milioane de lei din bani publici. Acest lucru presupune că aproximativ 33% din veniturile B.G. Media din cei cinci ani au venit din contracte cu statul.
Mai multe detalii AICI
Precizări Podul: Nu a existat nicio „strategie de colaborare cu toată mass-media începând cu cea online”, cum mincinos susține liberalul Gheorghiu. Publicația noastră nu a încasat niciun leu bani publici sau alte tipuri de fonduri de PNL în contextul alegerilor recente. Facem aceste precizări pentru a arăta că nu ar fi fost nicio „discriminare” sau incorectitudine dacă televiziunea lui Gheorghiu nu ar fi primit fonduri publice. Dar banii partidelor merg, evident, către oamenii de casă ai acestora.