Bacăul nepesedizat a devenit un oraș realmente modernizat. Băcăuanii s-au plimbat pentru prima dată cu un autobuz electric pe străzile municipiului. Primarul Lucian Viziteu: "Așa arată viitorul! Electric, modern, non-poluant"


Bacăul nepesedizat a devenit un oraș realmente modernizat. Băcăuanii s-au plimbat pentru prima dată cu un autobuz electric pe străzile municipiului. Primarul Lucian Viziteu: "Așa arată viitorul! Electric, modern, non-poluant"

Primul autobuz electric circulă în această săptămână pe cele mai populare trasee din municipiul Bacău. Este pus la dispoziție de municipalitatea băcăuană care a semnat acum câteva luni un contract cadru pentru livrarea primelor 24 de autobuze electrice, dintr-un lot de 48.

Marți și miercuri demobusul va circula pe traseul 18, joi pe traseul 22 și vineri pe traseul 17.

Compania BYD va produce și livra Bacăului aceste autobuze full electrice, cu 88 de locuri și o autonomie de 234 de kilometri.

"Așa arată viitorul Bacăului! Electric, modern, non-poluant. Mă bucur că băcăuanii pot experimenta cum este acest transport în comun și astfel ideea de a merge cu autobuzul să câștige teren în defavoarea mașinilor personale", spune primarul USR al Bacăului, Lucian Daniel Stanciu Viziteu.

Acordul cadru a fost semnat pentru livrarea a 48 autobuze electrice, 48 stații de reîncărcare lentă  și 16 stații de reîncărcare rapidă cu o valoare de 145.127.110,45 lei. Primul contract subsecvent, de peste 72 de milioane de lei presupune livrarea a 24 de autobuze electrice de 12 m, 24 de stații de încărcare lente și 8 stații de încărcare rapide. Ele sunt fabricate în Europa.

Autobuzele sunt destinate zonei metropolitane, iar finanțarea se face prin PNRR. Viitorul operator de transport public metropolitan va avea această flotă la dispoziție.

"După zeci de ani în care transportul public a fost desfășurat în baza unui contract nerecunoscut de legislația europeană, am reușit în ultimii 3 ani să reziliem acel contract și să asigurăm astfel cadrul necesar pentru ca Municipiul Bacău să fie eligibil pentru astfel de investiții din fonduri europene.

Important de menționat este faptul că Municipiul Bacău era singurul municipiu din țară care nu era aliniat la normele europene privind serviciul de transport public și care, din acest motiv, nu putea beneficia de fonduri europene pentru achiziția de autobuze!", a mai spus edilul în funcție.

Din păcate, Consiliul Județean Bacău a contestat licitația pentru selecția unui nou operator, ceea ce va duce la întârzieri.

Autobuzele electrice BYD sunt performante prin autonomia lor ridicată și prin capacitățile de încărcare, traduse prin costuri reduse cu infrastructura și cu încărcarea, garanția extinsă a bateriilor și a sistemelor, precum și performanțele de regenerare / frânare. Primele autobuze vor sosi în februarie 2025.

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.