În data de 4 noiembrie, comunitatea antreprenorilor ucraineni din România a organizat în București un eveniment despre deschiderea și dezvoltarea unei afaceri în țara noastră. Astfel, la aproape 2 ani de război la scară largă dus de Rusia împotriva țării lor, ucrainenii se adaptează foarte bine în România și sunt gata să aducă plusvaloare inclusiv economiei românești. Evenimentul a găzduit pe scenă reprezentanții ucraineni ai trei afaceri pe care le-au dezvoltat cu succes în România.
Arsenii Burlakov, antreprenor și director pentru dezvoltarea rețelei "Berezka", a deschis evenimentul, vorbind mai întâi despre povestea sa și a familiei sale din momentul inaugurării primului magazin cu produse slave comune, în Bulgaria, iar apoi despre extinderea rețelei în Cipru și România. Mai întâi muncind ei înșiși în primul lor magazin, au ajuns la stadiul din prezent în care au angajat circa 800 de persoane în magazinele lor, care realizează o cifră de afaceri de 70 de milioane de dolari. Slavii, care ar trebui să fie publicul țintă, cuantifică doar aproximativ 10% dintre clienți, ceea ce înseamnă că produsele au deprins o amplă popularitate.
Următorii speakeri, Anton Kramarenko și Oleg Solovei, au fondat magazinul second hand "Amestec". În timpul prezentării, au difuzat și un videoclip în care, în ziua inaugurării, oamenii pur și simplu se grăbeau și îmbulzeau pentru a intra în magazinul lor pentru a fi primii care au văzut noua colecție de haine. Cei doi speakeri au accentuat că identificarea unui partener care să privească în aceleași direcții ca și tine în ceea ce privește dezvoltarea afacerii reprezintă cheia pentru a avea un start-up de succes. "Prietenia bazată pe afaceri este mult mai bună decât afacerea bazată pe prietenie", au spus aceștia.
Ultima prezentare a fost susținută de Sheina Miretskaya, co-fondatoare a "Negroni Aperitivo Bar", un foarte popular bar ucrainean din inima Bucureștiului. Ea este, de asemenea, fondatoarea "ZELDA bar", "FIZZY bar", cofondatoare și art-director al "AGANA jewelry", care operează cu succes în Ucraina. Sheina s-a concentrat pe a explica faptul că succesul are la bază atenția asupra tuturor detaliilor din fiecare palier al afacerii, cum ar fi interiorul, mobilierul (chiar și înălțimea scaunelor), înaltul grad de profesionalism al angajaților etc., ceea ce complementar face experiența clienților memorabilă și îi determină pe oameni să se întoarcă din nou și din nou.
În ciuda diferențelor de strategii, de domenii și de direcții de afaceri, toți speakerii au plecat de la zero și au construit afaceri pe care le operează cu succes. Astfel, ei pot evidenția câteva aspecte-cheie pentru ca un antreprenor la început de drum să atingă succesul dorit: explorați piața și găsiți-vă nișa, studiați foarte atent locurile potențiale pentru a vă înființa afacerea, acordați o atenție deosebită detaliilor tuturor aspectelor afacerii și asigurați-vă că produsele dvs. sunt prezentate în mai multe limbi, astfel încât toți clienții să poată fi serviți într-un mod corespunzător.
De asemenea, toți speakerii au subliniat importanța cunoașterii regulilor, reglementărilor și limbii locale pentru a conduce o afacere într-un mod legal și eficient.
Și, desigur, speakerii au exprimat mulțumiri speciale României și oamenilor amabili, care susțin start-up-urile ucrainene și se bucură de serviciile lor excelente.
Pregătirea pentru următorul eveniment este deja în curs. Pe 2 decembrie, de ora 15:00, la Courtyard by Marriott Bucharest Floreasca, Oleg Filishin - expert în personal branding, - va împărtăși sfaturile sale despre cum să te promovezi, să-ți organizezi social media pentru a atrage astfel atenția și, implicit, noi clienți.
Totodată, comunitatea internațională a antreprenorilor ucraineni a remis redacției noastre un comunicat în care scoate în relief obiectivele pe care le are pe termen scurt, mediu și lung.
"Misiunea noastră:
Mulți dintre compatrioții noștri s-au mutat din Ucraina în alte țări și locuiesc în continuare departe de casa lor.
Astfel, ne-am asumat misiunea de a consolida o comunitate utilă pentru acești oameni, extinzând-ne practic granițele și căutând idei noi pentru dezvoltarea lor. Facem asta inclusiv pentru ca oamenii să se cunoască și să se unească în jurul obiectivului asistenței reciproce în anumite aspecte ale vieții în acele țări în care trăiesc astăzi.
În fiecare astfel de țară, organizăm constant întâlniri de afaceri offline pentru ucraineni.
În cadrul unor astfel de întâlniri, antreprenorii au posibilitatea de a găsi răspunsuri la multe întrebări legate de organizarea și construirea unei afaceri într-o locație nouă, respectiv legate de căutarea de potențiali parteneri sau investitori pentru linia de afaceri aleasă.
Astfel, suntem un fel de ghizi pentru oamenii care au părăsit Ucraina și au decis să trăiască și să-și desfășoare activitățile în alte țări.
Pe lângă întâlnirile de afaceri, organizăm și desfășurăm evenimente informale menite să atragă publicul și să creeze încredere în comunitate, cum ar fi:
- Excursii;
- Evenimente sportive;
- Activități recreative;
- Petreceri;
- Participarea la jocuri economice de societate;
-Alte evenimente care vizează consolidarea comunității.
Filozofia noastră:
Menținerea unei imagini bune a comunității internaționale a antreprenorilor ucraineni în țara în care aceștia se află, respectiv în mass-media, la nivelul administrațiilor locale, precum și la nivel internațional.
Este important să se desfășoare activități constante pentru a construi încrederea în proiect.
Obiectivele noastre:
1. Unirea antreprenorilor ucraineni plecați în străinătate în cadrul unei asociații internaționale;
2. Stabilirea de legături de afaceri și de conexiuni informale în țara gazdă;
3. Implementarea de proiecte comune la nivel internațional prin intermediul asociației;
4. Contactarea BERD (Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare) pentru a primi granturi destinate proiectelor ce sunt planificate să fie promovate în numele asociației;
5. Formarea unui mediu de afaceri unificat pentru antreprenorii ucraineni din străinătate", a transmis comunitatea internațională a antreprenorilor ucraineni.