Șoferii de tiruri din Ucraina au organizat și ei, marți, un protest la granița Poloniei cu Ucraina, în punctul de trecere Krakivets-Korczowa, afișând pe utilaje mesaje menite să-i sensibilizeze pe polonezi și să deblocheze situația de la graniță unde sunt împiedicate să circule, de două săptămâni, peste 3000 de camioane ucrainene: „Opriți blocada, lăsați-i pe șoferii ucrainenii să se întoarcă acasă” , „Frăție adevărată, nu discriminare” , „Împreună suntem mai puternici” sau „Dacă Ucraina pierde, pierde și Polonia”.
VIDEO pe canalul de Telegram al PODUL
Oficialii ucraineni au declarat săptămâna trecută că Kievul şi Varşovia nu au reuşit să ajungă la un acord pentru a opri protestul.
„De peste 10 zile, şoferii ucraineni au fost blocaţi la graniţa cu Polonia. Mii de oameni sunt nevoiţi să trăiască în condiţii dificile, cu alimente, apă şi combustibil limitate”, a declarat Oleksandr Kubrakov, vicepremierul Ucrainei, pe X, fosta Twitter. Potrivit acestuia, camioanele aşteaptă la coadă pe mai mult de 30 km spre graniţă Yahodyn, peste 10 km spre Rava-Ruska şi mai mult de 16 km spre graniţa Krakivets.
Blocada de la frontiera polonezo-ucraineană a început la 6 noiembrie cu participarea a zeci de companii de transport rutier poloneze, nemulțumite de faptul că firmele ucrainene, care înainte de invazia rusă aveau nevoie de licențe pentru a intra sau a tranzita Polonia, pot acum efectua liber operațiuni de transport pe teritoriul țării, afectând afacerile transportatorilor locali, informează AFP.
Protestul a provocat blocarea traficului aproape în totalitate, cozi imense de peste 20.000 de vehicule, potrivit oficialilor ucraineni, de ambele părţi ale frontierei și a determinat inițierea unor discuții, săptămâna trecută, la care au luat parte reprezentanți ai protestatarilor, ai celor două țări și ai Direcţiei generale de transporturi din cadrul Comisiei Europene.
Negocierile, desfăşurate la punctul de frontieră Dorohusk (sud-estul Poloniei), s-au încheiat fără nici un rezultat. Ministrul polonez al infrastructurilor a susținut că responsabilitatea pentru situaţie revine Bruxelles-ului, care a eliminat permisele de intrare, în timp ce Kievul a transmis că cererea de revenire la sistemul de licențiere „nu poate fi satisfăcută”. De partea sa, Comisia Europeană a comunicat că „regretă” faptul că Varşovia şi Kievul nu au ajuns la un acord.