În ciuda narativelor pesimiste și alarmante legate de scăderea acută a nivelului de trai și de spectrul îngrijorător al crizei economice, românul găsește în continuare resurse nebănuite când vine vorba de concedii sau de vacanțe scumpe în locuri exotice.
Pentru acest an, de pildă, cererea pentru croaziere în 2023 a crescut cu 50% în rândul românilor, care optează pentru croazierele de grup, cu însoțitor și cabine cu balcon, și pentru deplasările către Cercul Arctic și Fiordurile Norvegiene, Alaska, insulele Greciei, Mediterana, Japonia și Coreea de Sud, în ordinea preferințelor manifestate.
Rezultatele cercetării aparțin consultanților agenției de turism ”Exact Travel”, operator care a alcătuit și un top al celor mai solicitate croaziere, care includ transport cu avionul, vizite înainte și după croazieră, transferuri și toate taxele aeroportuare și portuare:
1. Croazieră in insulele grecești, 9 zile, cu un tarif de 1595 eur / pers. în cabină interioară și 1695 eur / pers. în cabină cu fereastră;
2. Croazieră în nordul Europei, Fiorduri Norvegiene, Cercul Polar și Capul Nord, 14 zile, cu un tarif de 2090 eur / pers. în cabină interioară și 2290 eur / pers.în cabină cu fereastră;
3. Croazieră în Alaska, 15 zile, cu un tarif de 3690 euro în cabină interioară și 3899 eur / pers. în cabină cu fereastră;
4. Croazieră în Japonia și Coreea de Sud cu o durată de 20 de zile, cu un tarif de 3850 eur / pers. în cabină cu fereastră și 4090 eur / pers. în cabină cu balcon, o croazieră care se adresează atât celor care au mai vizitat Japonia într-un circuit clasic dar și celor care vin pentru prima dată.
Cât privește etatea publicului din România abonat la astfel de experiențe, croazierele suscită în continuare un interes ridicat în rândul vârstnicilor. ”Principalii doritori pentru astfel de croaziere sunt în general seniorii, pentru confortul pe care îl oferă aceste croaziere la bordul vaselor lor, dar și pentru unicitatea destinațiilor și dorința de a vizita cât mai multe locuri greu accesibile și mult mai costisitoare. Vedem o reală creștere și în rândul celor mai tineri, care încep ușor, ușor, să opteze pentru acest tip de vacanță in locul unui clasic resort la plajă”, a declarat Viviana Dumitru – Product Manager la Exact Travel, departamentul de outgoing operat prin Exact Tours.