Daniel Uncu desființează așa-zisul plan de pace propus de China comunistă: "Subtilități de doi bani, care susțin de fapt propaganda rusească!"


Daniel Uncu desființează așa-zisul plan de pace propus de China comunistă: "Subtilități de doi bani, care susțin de fapt propaganda rusească!"

Vicepreședintele partidului parlamentar Alternativa Dreaptă, Daniel Uncu, a atras atenția că așa-zisul plan de pace propus de China comunistă pe fondul războiului la scară largă pe care statul terorist Rusia îl duce împotriva Ucrainei de peste 1 an de zile nu reprezintă nimic altceva decât o tentativă de a justifica agresiunea militară pe care o desfășoară Kremlinul. 

În acest sens, Daniel Uncu a evidențiat că Beijingul condamnă dreptul popoarelor de a se alătura liber consimțit unei alianțe politico-militare precum NATO. Concret, China a transmis în așa-zisul plan de pace că "securitatea unei regiuni nu trebuie realizată prin consolidarea sau extinderea blocurilor militare". Astfel, comuniștii chinezi promovează teza falsă și toxică potrivit căreia războiul Rusiei este justificat de dorința ucrainenilor de a se alătura NATO. 

De asemenea, vicepreședintele AD a reliefat că Beijingul a omis cu desăvârșire "să ceară retragerea imediată și necondiționată a invadatorului rus din Ucraina".

"O butaforie diplomatică  

Propunerile de pace (!?) ale Chinei comuniste sunt doar un prilej al Beijing-ului de a se băga în seamă, încercând să testeze astfel și disponibilitatea Americii de a achiesa la forme fără fond. Căci, propunerile nu rezolvă, de fapt niciuna dintre cele mai grave și mai urgente probleme create de violul armat pe care Kremlinul îl execută în continuare asupra Ucrainei.

Având în vedere implicarea lui Wang Yi în acest spectacol ieftin, cu pretenții ridicole de capodoperă dramaturgic-diplomatică, devine destul de transparent mesajul că însuși președintele Xi Jinping este direct implicat în această punere în scenă. Spun acest lucru, deoarece Wang Yi nu face parte din Guvernul chinez, ci este șeful direcției oficiului pentru politică externă a... Partidului Comunist Chinez! Adică, în acest moment, executivul de la Beijing este dat deoparte, inițiativa de pace venind pe filieră directă de la cel mai înalt nivel, adică, de la vârful PCC (!) via Wang Yi.

Ambiguitatea propunerilor este eclatantă. Și, de aceea tehnic, inoperantă. China recunoaște inviolabilitatea granițelor, integritatea teritorială și suveranitatea statală a Ucrainei, iar în același timp, colaborează cu Rusia agresoare, cot la cot cu alte dictaturi amice. Concomitent, susține și dreptul Kremlinului de a-și păstra zonele de influență, avertizând că trebuie oprită extinderea alianțelor politico-militare: 'The security of a region should not be achieved by strengthening or expanding military blocs', afirmă documentul chinez, ca și cum voința popoarelor de a se alătura liber consimțit acestora poate fi înăbușită, iar agresiunea militară a Moscovei ar putea fi într-un fel justificabilă în acest caz, al extinderii. Subtilități de doi bani, care susțin propaganda rusească, de fapt.  

În rest, doar platitudini diplomatice, care omit cu desăvârșire să ceară retragerea imediată și necondiționată a invadatorului rus din Ucraina.

Cum era normal, secretarul general NATO Jens Stoltenberg a remarcat corect faptul că regimul de la Beijing 'nu are prea multă credibilitate, pentru că nu a reușit să condamne invazia ilegală asupra Ucrainei'.

Concluzia, după ce am citit așa-zisul plan de pace chinez, este una singură: comuniștii chinezi, în frunte cu dictatorul Xi Jinping, fac o demonstrație sulfuroasă de campanie de relații cu publicul, demonstrând că poziția Chinei se bazează pe generalități neproductive, pe așa-zisele 'interese legitime de securitate ale Rusiei' și pe 'preocupările părților' (!?) ceea ce implică în mod indirect o justificare mascată a invaziei ilegale a Rusiei în Ucraina, ignorând cu bună știință rolurile agresorului și al agresatului, în acest conflict armat, declanșat de dictatorul nostalgic-sovietic de la Kremlin.

Și, pentru ca lucrurile din spatele acestei perdele de fum să fie cat se poate de clare, referitor la presupusa 'dorință de pace' a Moscovei și de eliberare a teritoriilor ucrainene ocupate, concomitent cu agitația publică amorsată de forma fără fond chineză, fostul președinte rus Dmitri Medvedev declara exact vineri că singura modalitate prin care Moscova poate asigura o pace durabilă cu Ucraina (sic!) este să respingă pe cât de departe posibil granițele statelor ostile (!??), chiar dacă asta ar însemna, ajungerea la frontierele Poloniei (!), stat membru NATO.

O butaforie diplomatică, așadar, menită să încerce escamotarea răspunderii morale și penale a găștii putiniste în declanșarea acestui război.

Ca de la un dictator, la altul...! Deh...", a scris Daniel Uncu într-o postare pe Facebook. 

Redăm conținutul așa-zisului plan de pace propus de China comunistă: 

1. Respectarea suveranităţii tuturor ţărilor. Dreptul internaţional universal recunoscut, inclusiv scopurile şi principiile Cartei Naţiunilor Unite, trebuie respectate cu stricteţe. Suveranitatea, independenţa şi integritatea teritorială a tuturor ţărilor trebuie menţinute în mod eficient. Toate ţările, mari sau mici, puternice sau slabe, bogate sau sărace, sunt membri egali ai comunităţii internaţionale. Toate părţile ar trebui să susţină împreună normele de bază care guvernează relaţiile internaţionale şi să apere corectitudinea şi justiţia internaţională. Ar trebui promovată aplicarea egală şi uniformă a dreptului internaţional, în timp ce standardele duble trebuie respinse.

2. Abandonarea mentalităţii Războiului Rece. Securitatea unei ţări nu trebuie urmărită în detrimentul altora. Securitatea unei regiuni nu trebuie realizată prin consolidarea sau extinderea blocurilor militare. Interesele şi preocupările legitime de securitate ale tuturor ţărilor trebuie luate în serios şi abordate în mod corespunzător. Nu există o soluţie simplă la o problemă complexă. Toate părţile ar trebui, urmând viziunea securităţii comune, cuprinzătoare, cooperante şi durabile şi ţinând cont de pacea şi stabilitatea pe termen lung a lumii, să contribuie la formarea unei arhitecturi de securitate europene echilibrate, eficiente şi durabile. Toate părţile ar trebui să se opună urmăririi propriei securităţi în detrimentul securităţii altora, să prevină confruntarea blocurilor şi să lucreze împreună pentru pace şi stabilitate pe continentul eurasiatic.

3. Încetarea ostilităţilor. Conflictul şi războiul nu beneficiază nimănui. Toate părţile trebuie să rămână raţionale şi să dea dovadă de reţinere, să evite agravarea tensiunilor şi să prevină deteriorarea situaţiei. Toate părţile ar trebui să sprijine Rusia şi Ucraina să lucreze în aceeaşi direcţie şi să reia dialogul direct cât mai repede posibil, pentru a detensiona treptat situaţia şi, în cele din urmă, a ajunge la o încetare a focului cuprinzătoare.  

4. Reluarea discuţiilor de pace. Dialogul şi negocierea sunt singura soluţie viabilă la criza din Ucraina. Toate eforturile care conduc la soluţionarea paşnică a crizei trebuie încurajate şi sprijinite. Comunitatea internaţională ar trebui să rămână angajată în abordarea corectă şi promovarea discuţiilor pentru pace, să ajute părţile în conflict să deschidă uşa către o soluţionare politică cât mai curând posibil şi să creeze condiţii şi o platformă pentru reluarea negocierilor. China va continua să joace un rol constructiv în acest sens.  

5. Rezolvarea crizei umanitare. Toate măsurile care să conducă la atenuarea crizei umanitare trebuie încurajate şi sprijinite. Operaţiunile umanitare ar trebui să urmeze principiile neutralităţii şi imparţialităţii, iar problemele umanitare nu ar trebui politizate. Siguranţa civililor trebuie protejată în mod eficient, iar coridoarele umanitare trebuie create pentru evacuarea civililor din zonele de conflict. Sunt necesare eforturi pentru a creşte asistenţa umanitară în zonele relevante, pentru a îmbunătăţi condiţiile umanitare şi pentru a oferi acces umanitar rapid, sigur şi nestingherit, în vederea prevenirii unei crize umanitare la scară mai largă. ONU ar trebui sprijinită în a juca un rol de coordonare în direcţionarea ajutorului umanitar către zonele de conflict.

6. Protejarea civililor şi a prizonierilor de război. Părţile din conflict ar trebui să respecte cu stricteţe dreptul internaţional, să evite atacarea civililor sau a instalaţiilor civile, să protejeze femeile, copiii şi alte victime ale conflictului şi să respecte drepturile de bază ale prizonierilor. China sprijină schimbul de prizonieri între Rusia şi Ucraina şi solicită tuturor părţilor să creeze condiţii mai favorabile în acest scop.

7. Menţinerea în siguranţă a centralelor nucleare. China se opune atacurilor armate împotriva centralelor nucleare sau a altor instalaţii nucleare civile şi solicită tuturor părţilor să respecte dreptul internaţional, inclusiv Convenţia privind Securitatea Nucleară (CNS) şi să evite cu hotărâre accidentele nucleare provocate de om. China sprijină Agenţia Internaţională pentru Energie Atomică (AIEA) în a juca un rol constructiv în promovarea siguranţei şi securităţii instalaţiilor nucleare paşnice.

8. Reducerea riscurilor strategice. Nu trebuie folosite armele nucleare şi nu trebuie purtate războaie nucleare. Statele ar trebui să se opună ameninţării sau folosirii armelor nucleare. Proliferarea nucleară trebuie prevenită şi criza nucleară trebuie evitată. China se opune cercetării, dezvoltării şi utilizării armelor chimice şi biologice de către orice ţară în orice circumstanţe.

9. Facilitarea exporturilor de cereale. Toate părţile trebuie să pună în aplicare iniţiativa pentru cereale la Marea Neagră semnată de Rusia, Turcia, Ucraina şi ONU pe deplin şi eficient într-un mod echilibrat şi să sprijine ONU în a juca un rol important în acest sens. Iniţiativa de cooperare privind securitatea alimentară globală propusă de China oferă o soluţie fezabilă la criza alimentară globală.

10. Oprirea sancţiunilor unilaterale. Sancţiunile unilaterale şi presiunea maximă nu pot rezolva problema; creează doar noi probleme. China se opune sancţiunilor unilaterale neautorizate de Consiliul de Securitate al ONU. Ţările relevante ar trebui să înceteze să abuzeze de sancţiuni unilaterale şi de „long-arm jurisdiction” împotriva altor ţări, pentru a-şi face partea lor în atenuarea crizei ucrainene şi pentru a crea condiţii pentru ca ţările în curs de dezvoltare să-şi dezvolte economiile şi să îmbunătăţească viaţa poporului lor.

11. Menţinerea stabilităţii lanţurilor industriale şi de aprovizionare. Toate părţile ar trebui să menţină cu seriozitate sistemul economic mondial existent şi să se opună utilizării economiei mondiale ca instrument sau armă în scopuri politice. Sunt necesare eforturi comune pentru a atenua consecinţele crizei şi pentru a preveni perturbarea cooperării internaţionale în domeniul energiei, finanţelor, comerţului cu alimente şi transporturilor şi să submineze redresarea economică globală.

12. Promovarea reconstrucţiei post-conflict. Comunitatea internaţională trebuie să ia măsuri pentru a sprijini reconstrucţia post-conflict în zonele de conflict. China este pregătită să ofere asistenţă şi să joace un rol constructiv în acest demers.

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.