Principala bancă rusească: "Economia Rusiei ar putea avea nevoie de un deceniu pentru a-și reveni la nivelul din 2021!"


Principala bancă rusească: "Economia Rusiei ar putea avea nevoie de un deceniu pentru a-și reveni la nivelul din 2021!"

Economia Rusiei ar putea avea nevoie de un deceniu pentru a reveni la nivelul din 2021, de dinaintea sancțiunilor, a declarat vineri directorul executiv al principalei bănci rusești, Sberbank, întrucât restricțiile economice au lipsit țara agresoare de jumătate din comerțul său. 

Națiunile occidentale au impus sancțiuni economice Rusiei, cele mai severe cu care s-a confruntat o națiune în istoria modernă, asta după ce Moscova a declanșat un război la scară largă împotriva Ucrainei pe 24 februarie. 

German Gref, a cărui bancă este văzută ca un indicator al economiei rusești prin faptul că deține majoritatea depozitelor gospodăriilor și a împrumuturilor acordate companiilor, a estimat vineri că țările care au lovit Rusia cu sancțiuni au reprezentat 56% din exporturile sale și 51% din importuri.

"Aceasta e o amenințare la adresa a 15% din PIB-ul țării. Cea mai mare parte a economiei se află sub presiune", a declarat Gref, fost ministru al Economiei, în cadrul forumului economic internațional anual al Rusiei organizat la Sankt Petersburg.

"Ca urmare - în cazul în care nu facem nimic - s-ar putea să avem nevoie de aproximativ un deceniu pentru a readuce economia la nivelurile din 2021", a spus Gref, făcând apel la o reformă structurală a economiei rusești.

Sancțiunile impuse băncilor rusești au limitat în mare măsură tranzacțiile financiare cu omologii străini, în timp ce Rusia are parte, de asemenea, de restricții, respectiv blocaje, în ceea ce privește primirea unor echipamente și piese esențiale pentru industriile sale precum cea auto, energetică și aeriană.

Potrivit lui Gref, transporturile de mărfuri au scăzut de șase ori, în timp ce transportul maritim și aerian a fost, de asemenea, obstrucționat, dat fiind faptul că sancțiunile au împiedicat companiile aeriene rusești să zboare spre vest, iar navelor sub pavilion rusesc li s-a interzis intrarea în porturile UE.

Deși recunosc piedicile majore, oficialii ruși au declarat că economia se descurcă mai bine decât se așteptau inițial, unele fluxuri fiind deja diversificate, iar prețurile mai mari la energie - rezultate parțial din sancțiuni - ajută veniturile statului.

În timp ce Uniunea Europeană se pregătește să renunțe până în 2027 la importarea combustibililor fosili rusești, Rusia și-a redirecționat peste jumătate din petrol către Asia, a declarat pentru același forum Alexander Dyukov, șeful celui de-al treilea cel mai mare producător de petrol din țară, Gazprom Neft.

Dmitri Pankov, directorul executiv al Delo Group, care operează cea mai mare companie feroviară de marfă din Rusia, Transcontainer și firma Global Ports, cu terminale maritime în nord-vestul, estul îndepărtat și sudul țării, a declarat că, în timp ce scăderea în cazul transporturilor de marfă continuă, clienții asiatici au început să apară. (sursa: Reuters)

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.