BANI ÎNSÂNGERAȚI: Corporațiile care continuă comerțul cu Rusia se ascund în spatele etichetei de producător de bunurilor esențiale


BANI ÎNSÂNGERAȚI: Corporațiile care continuă comerțul cu Rusia se ascund în spatele etichetei de producător de bunurilor esențiale

Cele mai mari companii alimentare și nealimentare din lume se ascund în spatele umbrelei de producători de bunuri esențiale, pentru a nu opri vânzările în și către Rusia, în condițiile statuării sancțiunilor internaționale pentru așa numitul ”stat agresor”.

Companiile invocă eticheta de produsele „esențiale” chiar dacă bunurile pe care le cmercializează nu asigură o nevoie medicală specifică, obținând o cosmetizare a deciziilor lor și o atenuare a pierderilor la nivel de imagine în zona de marketing. 

Lamele de ras Gillette, chipsurile Lay's și sprayurile de interior Air Wick, înghețata, produsele cosmetice pentru copii și demachiantele faciale produse de mai multe companii occidentale sunt vândute în continuare pe rafturile magazinelor rusești. Toate aceste mărci sunt deținute de corporații precum PepsiCo, Procter & Gamble, Unilever și Reckitt Benckiser Group, care au anunțat că se retrag din Rusia, cu excepția vânzării de bunuri esențiale.

PepsiCo - Compania, care are o afacere mare cu produse lactate în Rusia, a declarat că va înceta să mai vândă sucuri zaharoase și se va concentra pe lapte, brânză, iaurt, alimente pentru copii și chipsuri. Săptămâna trecută compania a fost criticată pentru că a comandat 2,2 tone de cartofi cu livrare din Scoția în Rusia.

Unilever – Unilever a anunțat că va limita vânzările la „bunuri de bază de zi cu zi fabricate în Rusia pentru oamenii din interiorul țării”. De exemplu, după cum se dovedește, înghețata Inmarko, mărcile de cosmetice Black Pearl, Pure Line și Velvet Handles. Continuă vânzările mărcii pentru copii „Little Fairy”, care produce produse cosmetice pentru copii precum balsam de buze și lac de unghii.

Procter & Gamble – Aceasta este o altă companie care a promis că va vinde doar „produse de bază și de îngrijire personală care sunt cerute de un număr mare de familii rusești și de care depind mulți oameni”. Adică lamele Gillette, care înainte de război ocupau 70% din piața rusă a produselor de bărbierit.

Mai mult decât atât compania își va menține și profitul în condiții de război întrucât a crescut prețul lamelor cu 50% din cauza creșterii prețului materiilor prime și a costurilor logistice. Prețurile la detergenți au crescut cu 25%, cu peste 30% la produsele de igienă feminină și aproape cu 50% la scutecele pentru bebeluși.

Într-o declarație oficială, un reprezentant al companiei a menționat că P&G a redus în continuare producția și s-a concentrat pe bunuri ieftine și de bază. Cu toate acestea, compania a refuzat să clarifice ce anume s-a retras din vânzare. P&G are fabrici în Sankt Petersburg și Moscova.

Reckitt Benckiser - Compania a continuat să vândă linia de produse de epilare Veet și parfumul de încăpere Air Wick. RB a folosit, de asemenea, prefața „rușilor de rând” pentru a continua să vândă produse „de bază de igienă, sănătate și necesități zilnice”. Compania are aproximativ 1.300 de salariați ruși.

Nestle - Cea mai mare companie alimentară din lume are șase fabrici în Federația Rusă, producând, în special, dulciuri Komilfo și Sudarushka. Compania a spus că toate fabricile funcționează, iar 90% din vânzările Nestlé din Rusia sunt realizate pe plan intern.

Peste 7.000 de ruși lucrează pentru companie. Reamintim că Nestlé nu consideră că este lipsit de etică să lucreze în Rusia, în ciuda războiului împotriva Ucrainei, și nu ține cont de presiunea oficialilor ucraineni și a comunității internaționale.


 

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.