O analiză absolut surprinzătoare, făcută de compania de monitorizare a comerțului pe mare cu petrol, Petro-Logistics, arată că exporturile rusești de țiței au crescut în martie comparativ cu februarie, chiar în condițiile în care unele petroliere sunt încă așteptare pentru găsirea unor noi clienți, după ce Washingtonul a anunțat că a interzis importurile de petrol rusesc în Statele Unite.
Mai exact, exporturile de țiței din Rusia pe cale maritimă au crescut cu 350.000 de barili pe zi în martie, ajungând la o medie de aproximativ 3 milioane de barili pe zi, în timp ce livrările de produse petroliere sunt de peste 2 milioane de barili pe zi luna aceasta, față de februarie.
Explicația ar fi că acum ajunge mai mult petrol rusesc în China și India, după cum a declarat directorul Petro-Logistics, Daniel Gerber: "Avem ceva mai mult petrol care se îndreaptă spre China. India importă petrol rusesc Ural pentru prima dată din noiembrie, cu volume medii zilnice în luna martie de peste 250.000 de barili".
În același timp, Gerber spune că a observat "o serie de nave ancorate ce așteaptă aparent comenzi și câteva petroliere care s-au întors de la poziția transatlantică și, de asemenea, așteaptă comenzi".
Totuși, rușii par să fi găsit rezolvarea pentru aceasta situație. Astfel, arată Petro-Logistics, un transport de țiței și-a schimbat proprietarul de la o companie petrolieră occidentală la o companie chineză, a spus el.
Totuși, nu toate produsele petroliere din Rusia înregistrează creșteri la export – vânzările de păcură și motorină în alte țări au scăzut cu 40% în martie față de februarie.
Dar cea mai surpinzătoare informație prezentată de Petro-Logistics ar fi aceea că, aparent, încă ar mai fi vase care ar transporta produse petroliere către SUA, lucru greu de înțeles, chiar dacă e posibil să fie vorba doar de onorarea unor contracte încheiate și achitate cumva înainte de anunțarea interzicerii importurilor de petrol rusesc, pe 7 martie. (sursa: AICI)