Lanțul de aprovizionare din Statele Unite se îndreaptă către o situație foarte complicată, care va pune mari probleme consumatorilor americani în special începând de la 22 ianuarie, când administrația Biden va solicita șoferilor de camion nerezidenți, precum celor care se ocupă de intervenții în cazurile de urgență, să fie complet vaccinați pentru a putea intra și opera în Statele Unite.
Departamentul de Securitate Internă anunțase că, începând cu 8 noiembrie, călătorii care nu sunt cetățeni americani trebuie să fie pregătiți să furnizeze dovada vaccinării împotriva COVID-19 când sosesc la un punct terestru de trecere a frontierei sau la un terminal de feriboturi din Statele Unite, așa cum este prezentat pe site-ul web al Centrului pentru Controlul Bolilor, dar apoi a amânat termenul limită pe fondul crizei aprovizionării din toamnă.
Purtătoarea de cuvânt a Asociației Șoferilor Independenți ai proprietarilor-operatori de camioane, Norita Taylor, a criticat această decizie a administrației Biden, care arată clar felul în care "ordinele guvernamentale inutile pot forța proprietarii-operatori cu experiență și șoferii de camion independenți să renunțe; aceste cerințe sunt un alt exemplu al modului în care reglementările nepractice vor scoate șoferii experimentați de pe șosea".
Canadian Trucking Alliance (CTA) estimează că aproximativ 70% din volumul imens de marfă din comerțul dintre America și Canada e transportat cu camioane.
"Există 120.000 de șoferi canadieni care operează transfrontalier și 40.000 de șoferi cu licență din S.U.A. care se deplasează nord-sud", transmite Heavy Duty Trucking.
De asemenea, președintele CTA, Stephen Laskowski, a criticat decizia Canadei de a impune șoferilor de camioane canadieni ori americani să fie vaccinați cu formula completă până pe 15 ianuarie.
"În lumina întreruperilor și întârzierilor lanțului de aprovizionare la nivel mondial, nu este clar cum lanțul de aprovizionare și transporturile cu camioanele, în special, pot rezista la turbulențe și pot menține nivelurile de servicii necesare pentru a livra produsele critice de care au nevoie canadienii și americanii", a spus Laskowski.
Canadian Trucking Alliance susține că 10-20% dintre șoferii canadieni de camion care trec granița (12.000-22.000) și 40% dintre șoferii de camion americani (16.000) care călătoresc în Canada vor renunța la a mai face această muncă, din cauza cerințelor legate de vaccinare.
"Este complet neclar cum pot compensa industria și lanțul de aprovizionare lipsa a mii de șoferi care părăsesc brusc sistemul peste noapte. Nu vă înșelați, dacă acest ordin va avansa conform planului, va produce consecințe semnificative pentru economia transfrontalieră, care vor fi resimțite de publicul canadian și american", a mai adăugat președintele CTA. (sursa: AICI)
Secretarul american al Transporturilor, Pete Buttigieg, declarase pe 18 octombrie că întreruperile lanțului de aprovizionare, care au dus la lipsa multor produse de larg consum din magazinele americane începând din vară, vor continua până în 2022, dar că "problemele de aprovizionare sunt un semn că țara își revine în urma pandemiei", în niciun caz de la problemele provocate de administrația Biden, așa cum e clar că se întâmplă de fapt. (sursa: AICI)