"Îmbunătățim prin infrastructură legăturile dintre România și R. Moldova!". Drulă anunță 5 proiecte importante, finanțate prin fonduri europene nerambursabile


"Îmbunătățim prin infrastructură legăturile dintre România și R. Moldova!". Drulă anunță 5 proiecte importante, finanțate prin fonduri europene nerambursabile

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a declarat luni, 26 iulie, că dorește ca prin infrastructură să îmbunătățească legăturile dintre România și Republica Moldova. În acest sens, Drulă a anunțat o serie de proiecte care vizează reabilitarea podurilor de peste Prut și unul ce privește construirea unui pod la Ungheni, toate finanțate prin fonduri europene nerambursabile. 

Cătălin Drulă, pe Facebook: "REABILITĂM PODURILE DE PESTE PRUT ȘI CONSTRUIM UNUL NOU  

Îmbunătățim prin infrastructură legăturile dintre România și Republica Moldova! Compania de drumuri are în derulare cinci proiecte importante, finanțate prin fonduri europene nerambursabile, pentru reabilitarea podurilor de peste Prut și pentru construirea unui nou pod peste acest râu, la Ungheni.

Iată despre ce proiecte vorbim:

🔵 Podul de la Galați - Giurgiulești, pe DN 2B.  

A fost construit în 1949 și are o lungime de 125 de metri.  

Execuția lucrărilor a pornit chiar în iulie și se va încheia peste 9 luni.

✔️ Aici se va consolida grinda cu zăbrele,  

✔️ tablierul va fi sablat și vopsit,  

✔️ placa de beton armat care susține calea pe pod va fi reparată,  

✔️ calea pe pod și trotuarele vor fi refăcute,  

✔️ se vor schimba parapetele pietonale și de siguranță,  

✔️ rampele de acces vor fi refăcute,  

✔️ iar picioarele podului vor fi protejate de un dig de piatră brută.

🔵 Podul de la Ungheni, de pe Autostrada Unirii A8 Tg. Mureș-Iași-Ungheni (unde proiectarea este deja în derulare). Studiul de fezabilitate pentru pod e finalizat, iar, după ce obținem acordul de mediu aflat în procedură, lansăm licitația de proiectare și execuție.

🔵 Podul de la Albița - Leușeni, pe DN 24B.

🔵 Podul de la Sculeni, pe DN 24.

🔵 Podul de la Oancea - Cahul, pe DN 26A.

Pentru acestea din urmă, CNAIR lucrează deja la proiectele de reabilitare care se vor desfășura pe modelul Podului de la Galați - Giurgiulești.

Accesul peste râul Prut devine astfel mai ușor și mai sigur prin toate aceste puncte, spre beneficiul cetățenilor României și cei ai Republicii Moldova.

O infrastructură modernă este cheia ridicării și dezvoltării economice a regiunilor care sunt deservite de ea. Pentru asta luptăm în #RevoluțiaBuneiGuvernări".

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.