Creșterea producției de autovehicule electrice a dus la DEPENDENȚA de baterii produse în China comunistă


  • ACP
  • Jul 19, 2021 21:15
  • 1786
Creșterea producției de autovehicule electrice a dus la DEPENDENȚA de baterii produse în China comunistă

Compania sud coreeană SK Innovation, una dintre cele mai mari producătoare de baterii pentru autovehiculele electrice din întreaga lume, a anunțat duminică faptul că va primi o subvenție de peste 90 milioane euro de la Uniunea Europeană, pentru construirea celei de a doua fabrici de baterii din Ungaria. 

Cei de la SK Innovation au mai spus că investiția totală în fabrica din orașul maghiar Komaron, a cărei construcție va fi finalizată la sfârșitul acestui an, este de peste 700 milioane de euro. Comisia Europeana a aprobat subvenția pentru fabrica companiei sud-coreene, recunoscând efectele pozitive ale acestei investiții care produce baterii pentru Volkswagen, Daimler, Hyundai și Kia, dar și pentru Beijing Automotive Group, printre altele – detalii AICI

Pe lângă fabrica deja existentă a SK Innovation, care operează din anul 2020, Ungaria mai are deja două fabrici mari de baterii pentru autovehiculele electrice, deținute de Samsung SDI, una dintre ele fiind prima de acest fel din Europa. 

Polonia conduce însă detașat în clasamentul producătorilor europeni de baterii din pentru autovehiculele electrice din Europa, cu fabrica LG Chem din Wroclaw, care este în producție din 2018 și a cărei capacitate de producție urmează să crească masiv până în 2022, ținta propusă fiind acoperirea a 60% din totalul bateriilor necesare industriei auto europene.

În momentul de față Polonia acoperă o treime din cererea de baterii a producătorilor europeni de autovehicule electrice, fiind a cincea țară producătoare de baterii din lume – detalii AICI

Creșterea producției europene de autovehicule electrice a dus la dependența de baterii produse în afara Europei, multe dintre ele fiind făcute în China, țara cu cea mai mare companie producătoare de baterii, Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL). CATL intenționează să își deschidă o fabrica și în Germania în 2025, unde ii are clienți pe BMW, Daimler și Volkswagen, aducând cât se poate de aproape producția de baterii de producătorii auto germani – detalii AICI

Dar dependența industriei auto de China comunistă este o vulnerabilitate majoră a uneia dintre cele mai importante ramuri industriale europene și asta face ca investițiile din Coreea de Sud ale firmelor LG Chem, Samsung SDI și SK Innovation din Polonia și Ungaria, ca și cea planificată pentru a fi ridicată la Bratislava (Slovacia) de InoBat, să fie extraordinar de importante pentru viitorul Europei. 

Așadar viitorul industriei auto europene e strâns legat de industria poloneză și maghiară, de țările care au facut pasul înainte și și-au elaborat și pus în practică o strategie industrială foarte bine orientată către viitor. Adică acele țări numite medievale de comentatorii de duzină din presa de la noi și de aiurea.

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.