Copreședintele Alternativa Dreaptă, Adela Mîrza, anunța în data de 7 aprilie că partidul pe care-l conduce a depus la sediul Guvernului o petiție prin care solicită atât demiterea lui Raed Arafat din funcția de șef al DSU, cât și publicarea raportului de cheltuieli pe care le-a efectuat Executivul în 2020 în contextul crizei sanitare. Petiția a mai conținut alte trei revendicări, pe care le trecem în revistă în cele ce urmează:
1. Retragerea Hotărârii Nr. 20 / 25.03.2021 a CNSU, privind restricțiile de circulație;
2. Publicarea analizelor științifice care au stat la baza limitării drepturilor cetățenilor;
3. Publicarea raportului de cheltuieli în contextul COVID-19, pe anul 2020;
4. Prezentarea listei membrilor Grupului de Comunicare Strategică;
5. Demiterea lui Raed Arafat, șeful DSU.
Vineri, 23 aprilie, Alternativa Dreaptă a publicat pe Facebook răspunsul pe care l-a primit copreședinta formațiunii politice Adela Mîrza, atenție, nu din partea Guvernului României, așa cum se solicitase, ci din partea DSU, condus de Raed Arafat. Într-un comunicat, Alternativa Dreaptă a reclamat faptul că Raed Arafat a evitat oferirea unor răspunsuri concrete în legătură cu măsurile sanitare ce au fost luate de autorități.
"Nu ne dă niciun răspuns, de exemplu, de ce în luna noiembrie, în plină campanie electorală, când numărul de cazuri ajunsese la aproape 11000/zi, nu s-au justificat astfel de măsuri, dar când numărul de cazuri zilnice a ajuns la 5000, (în scădere), se impuneau. Să înțelegem că o campanie electorală reduce agresivitatea virusului? Atunci, să pornim o campanie electorală.
Nu ne explică domnul Raed Arafat care este motivația interdicțiilor de circulație după o anumită ora. De fapt, domnul Raed Arafat nu ne explica nimic sau, daca vreți, singura explicație este - pentru că poate", a subliniat AD.
Referitor la publicarea raportului de cheltuieli efectuate în 2020 de Guvern în contextul crizei sanitare, DSU a precizat că nu e în măsură să furnizeze respectivele informații, prilej cu care merită resubliniat că petiția era adresată Executivului, nicidecum unei instituții în subordine, situația de față reprezentând un tertip nedemocratic și netransparent al autorităților de a refuza furnizarea unor date de interes public.
În privința furnizării numelor care fac parte din Grupul de Comunicare Strategică, Guvernul României, prin DSU, a dat dovadă din nou că nu are tangențe cu conceptul de transparență, precizând că nu poate oferi date cu caracter personal. Ceea ce trebuie subliniat este că DSU a refuzat furnizarea acelor nume, în răspunsul oferit pe 19 aprilie, deși sunt, de fapt, informații de interes public și, mai mult decât atât, jurnalista de investigații Emilia Șercan le publicase deja într-un articol pe PressOne, pe care-l puteți accesa AICI, în data de 14 aprilie.
Pe final, Raed Arafat a precizat că este treaba Guvernului să-l demită, ignorând faptul că are la dispoziție instrumentul demisiei, adică un act unilateral.
Redăm comunicatul AD:
"Alternativa Dreaptă a înaintat o petiție guvernului României în data de 5 aprilie 2021 prin care solicitam, printre alte aspecte și ridicarea măsurilor abuzive și demiterea lui Raed Arafat.
În loc să ne răspundă Guvernul României, ne-am pricopsit cu un „răspuns” de la Dl. Raed Arafat (DSU).
Ce-am solicitat noi și ce ne-a răspuns DSU este similar cu zicala : „Unde dai și unde crapă!”
1. Retragerea Hotărârii Nr. 20 / 25.03.2021 a CNSU, privind restricțiile de circulație
Domnul Raed Arafat, în răspunsul sau, bate câmpii pe două pagini cu generalități, cu invocarea de acte normative care îi permite să ia măsuri excepționale în situații excepționale, inclusiv să suspende drepturile si libertățile constituționale ale cetățenilor, dar nici o vorbă despre justificarea clară a restricțiilor de circulație introduse prin HCNSU 20/2021.
Nu ne dă niciun răspuns, de exemplu, de ce în luna noiembrie, în plină campanie electorală, când numărul de cazuri ajunsese la aproape 11000/zi, nu s-au justificat astfel de măsuri, dar când numărul de cazuri zilnice a ajuns la 5000, (în scădere), se impuneau. Să înțelegem că o campanie electorală reduce agresivitatea virusului? Atunci, să pornim o campanie electorală.
Nu ne explică domnul Raed Arafat care este motivația interdicțiilor de circulație după o anumită ora. De fapt, domnul Raed Arafat nu ne explica nimic sau, daca vreți, singura explicație este „pentru ca poate”.
Ne mai spune domnul Raed Arafat că HG nr.293/2021 (modificată prin HG nr.348/2021) și-a încetat efectele prin HG nr.432/2021 sau cu alte cuvinte ce atâta deranj, că nu mai e valabila si dacă vă supără HG 432/2021 o abrogăm cu HG 15642148/2140, că hârtii pentru HG-uri avem.
2. Publicarea analizelor științifice care au stat la baza limitării drepturilor cetățenilor
3. Publicarea raportului de cheltuieli în contextul COVID-19, pe anul 2020
Pentru că se pare ca nu înțelege bine termenii, îi dam aici domnului Raed Arafat definiția verbului „a publica”.
„A publica = A face cunoscut tuturor ceva prin tipărire, afișare etc.; a face sa apăra, a tipări cărți, articole, informații etc.”
Noi credem ca în contul zecilor de milioane de euro dați presei puteți cere și publicarea analizelor științifice și a raportului de cheltuieli în contextul COVID 19.
Să înțelegem ca presei i-ați dat bani numai pentru verbele: „A SPERIA, A PANICA...”?
4. Prezentarea listei membrilor Grupului de Comunicare Strategică
Răspunsul la aceasta întrebare este interesant. Domnul Raed Arafat ne comunică faptul că din GCS fac parte: Guvernul României, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Transporturilor, Inspectoratul de politie, Jandarmeria și tot așa.
Ce înțelegem noi de aici? Noi înțelegem că acestea sunt entități distincte care nu se află în relații de subordonare pentru că altfel nu vedem care este logica să spui că din GCS face parte Guvernul României alături de Ministerul X si Ministerul Y care sunt componente ale Guvernului României.
Nu înțelegem de ce se spune că fac parte din GCS: Ministerul Afacerilor Interne, alături de Inspectoratul General al Politiei și Jandarmeria, care sunt componente ale Ministerului Afacerilor Interne?
Desigur că, dacă ne gândim la o „perdea de fum” putem înțelege strategia Grupului de Comunicare Strategică: multă (non)informație menită să acopere lipsa INFORMAȚIEI.
Domnul Raed Arafat ne explică doct că, date fiind modificările, în funcție de conjunctură, nu ne poate comunica o lista nominală!
CONCLUZIE:
1. Dacă un polițist ucide în exercițiul funcțiunii, răspunderea este individuală;
2. Când armate de polițiști stau și supraveghează atent criminalii, să nu cumva sa-i oprească cineva din misiunea lor, răspunderea este individuală;
3. Când angajați ISU orbecăie prin munți, mări și oceane sau prin orașe, timp în care vieți nevinovate se sting, răspunderea este individuală și niciodată nu se găsesc indivizii răspunzători;
4, Când se închide o țară, când se suspendă drepturi și libertăți constituționale, răspunderea este a tuturor, deci a nimănui.
5. Demiterea lui Raed Arafat, șeful DSU.
La aceasta solicitare, domnul Raed Arafat ne răspunde elegant că „Domnia Sa” nu se poate demite singur. Cu asta chiar suntem de acord!
Îl informam, totuși, pe domnul Raed Arafat că există si un act unilateral de voință numit: DEMISIE DE ONOARE!
Sigur, unde e, că de unde nu e nici Dumnezeu nu cere! (de onoare, ziceam!)".
Redăm răspunsurile oferite de Arafat: