Compania mamă a Facebook, Meta, va monitoriza dezinformarea prin crowdsourcing (apelarea la serviciile unui număr mare de contributori, plătiți sau neplătiți), folosind funcția Meta Community Notes, tehnologie dezvoltată și folosită de rețeaua X a lui Elon Musk.
După ce a fost pentru multă vreme acuzată de cenzură - inclusiv de către Elon Musk - și a recunoscut public că a răspuns unor comenzi politice venite din partea administrației Biden, Meta a căutat să își schimbe radical modalitatea de moderare după alegerea președintelui Trump. Joi a făcut publice mai multe detalii despre noul instrument de moderare a conținutului și a declarat că acesta încorporează algoritmul open-source care alimentează Community Notes al rețelei X și care a fost modificat pentru a servi aplicațiilor sale și anume Facebook, Instagram și Threads.
"Deoarece algoritmul X și informațiile despre program sunt open source - adică gratuite și disponibile pentru a fi utilizate de oricine - ne putem baza pe ceea ce a făcut X. Putem învăța de la cercetătorii care l-au studiat și putem îmbunătăți sistemul pentru propriile noastre platforme", a comunicat Meta.
"Pe măsură ce propria noastră versiune se dezvoltă, putem explora algoritmi diferiți sau ajustați pentru a sprijini modul în care notele comunitare sunt clasificate și evaluate," a mai precizat Meta.
Compania lui Mark Zuckerberg va începe testarea Community Notes săptămâna viitoare în SUA, după ce a declarat luna trecută că utilizatorii pot solicita să devină colaboratori atâta timp cât îndeplinesc anumite cerințe, inclusiv să aibă peste 18 ani și un număr de telefon verificat.
Contribuitorii vor putea trimite Community Notes pentru "aproape orice altă formă de conținut, (în afară de reclame) inclusiv postările Meta, ale directorilor noștri, ale politicienilor și ale altor personalități publice". Totodată, Meta a menționat că nu există nicio sancțiune suplimentară pentru conținutul care este semnalat. "Notele vor oferi un context suplimentar, dar nu vor afecta cine poate vedea conținutul sau cât de mult poate fi partajat", a punctat compania Meta.
Neil Johnson, expert în modul în care dezinformarea și discursul instigator la ură se răspândesc online, a declarat pentru CNBC, în luna februarie, că un program Community Notes poate contribui la oferirea unui context pentru conținutul online, dar nu înlocuiește "verificarea formală a faptelor". Johnson a caracterizat modelul Community Notes ca fiind un "sistem imperfect" care poate fi exploatat de grupuri sau organizații mari cu propriile lor intenții.
Meta a explicat însă că "publicarea unei note necesită acordul între diferite persoane", ceea ce ajută la "protejarea împotriva campaniilor organizate care încearcă să perturbe sistemul și să influențeze ce note sunt publicate sau ce spun acestea". (sursa: NBC)