Spania a împiedicat Ungaria să cumpere Talgo, un producător de trenuri din Madrid, pe fondul potențialei utilități a acestei companii în ceea ce privește reconstrucția Ucrainei, a informat Financial Times pe 12 septembrie, citând oficiali care au vorbit sub protecția anonimatului.
Madridul a respins oferta de 619 milioane de euro făcută de maghiari, din pricina preocupărilor legate de relațiile apropiate ale Budapestei cu Moscova.
Guvernul spaniol a respins public oferta companiei maghiare Ganz-Mavag din rațiuni de securitate națională, dar motivele precise ale acestei decizii au rămas clasificate.
Ganz-Mavag, cu sediul la Budapesta, este deținută de o firmă de capital privat administrată de Mol, principala companie de petrol și gaze din Ungaria, a cărei conducere e apropiată de premierul Viktor Orban. Grupul Mol prelucrează și țiței rusesc pe care Ungaria continuă să-l cumpere în ciuda războiului dus de Rusia contra Ucrainei.
Un oficial spaniol a declarat pentru Financial Times că Talgo operează o inginerie avansată care permite tranziția fără probleme între șinele ucrainene și șinele europene mai înguste. Ecartamentul diferit folosit în Ucraina presupune ca pasagerii și mărfurile să schimbe adesea trenurile atunci când călătoresc către și dinspre UE.
Căile ferate ucrainene dezvoltă în prezent o cale ferată cu ecartament european de la orașul Ujhorod din regiunea Zakarpattia până la Chop, un oraș situat la granița cu Ungaria, ceea ce face parte dintr-un efort de integrare a infrastructurii ucrainene în cadrul celei europene.