Informațiile care temperează temerile de recesiune în SUA. Analiza făcută de directorul executiv al unui gigant din domeniul transportului maritim


  • ACP
  • Aug 7, 2024 17:20
  • 636
Informațiile care temperează temerile de recesiune în SUA. Analiza făcută de directorul executiv al unui gigant din domeniul transportului maritim

CNBC temperează temerile de recesiune, oferind datele stocurilor de marfă din Statele Unite, care "nu sunt la un nivel îngrijorător sau care să pară că ar indica o încetinire semnificativă", conform declarației directorului general al companiei de transport Maersk.  

Canalul de știri american a folosit ca indicator clar al stării economiei datele gigantului din transportul maritim, care nu vede semne de recesiune în Statele Unite, întrucât cererea de transport de marfă a rămas la un nivel ridicat.

"Am văzut în ultimii câțiva ani că, de fapt, piața (de containere de transport maritim - n.red.) rămâne surprinzător de rezistentă la toată frica de recesiune care a existat", a explicat Vincent Clerc, directorul executiv al companiei Maersk, într-un interviu acordat pentru CNBC, adăugând că cererea de containere este un bun indicator al puterii macroeconomice de bază.

Temerile privind recesiunea în Statele Unite au înregistrat o escaladare bruscă în ultima săptămână, printre altele pe fondul apariției unui set de date mai slabe decât se preconiza în legătură cu locurile de muncă.

Stocurile mai mari decât cererea din comerțul american cu amănuntul - potrivit celui mai recent comunicat al Biroului de recensământ al SUA - au sugerat într-adevăr o "perioadă mai puțin prosperă" în următoarele luni pentru comercianții de containere, piața logistică și comercianții cu amănuntul.  

Cu toate acestea, Clerc a declarat că Maersk se așteaptă că transportul de marfa în containere să continue în trimestrele următoare, indicând astfel că economia globală nu pare să se îndrepte neapărat către o zonă de recesiune.  

Generatoarele volumelor mari de marfă transportată rămân exporturile chineze, deoarece ponderea globală a containerelor care vin din China sau se îndreaptă spre această țară - a doua economie a lumii - a crescut, a mai explicat Vincent Clerc pentru CNBC.

Compania gigant de transport maritim a avut o perspectivă mult mai sumbră în 2022, după începerea războiului din Ucraina, dar și pe fondul inflației crescute și a crizei energetice europene. (sursa: CNBC)

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.