Vasile Bănescu îi pune la punct pe cei care critică Occidentul și proslăvesc Rusia pe fondul victoriei la Eurovision a neomarxistului Nemo: "Să ia la cunoștință că originea hidoasei ideologii socialiste din care s-a ivit 'marxismul cultural' care siluiește azi arta, nu este la Malmö sau la Bruxelles, ci mult mai la răsărit, tocmai la Moscova!"


Vasile Bănescu îi pune la punct pe cei care critică Occidentul și proslăvesc Rusia pe fondul victoriei la Eurovision a neomarxistului Nemo: "Să ia la cunoștință că originea hidoasei ideologii socialiste din care s-a ivit 'marxismul cultural' care siluiește azi arta, nu este la Malmö sau la Bruxelles, ci mult mai la răsărit, tocmai la Moscova!"

Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu, le dă o veste proastă apostolilor putinismului care consideră Rusia, în mod totalmente fals, drept un bastion al apărării valorilor tradiționale. Concret, Vasile Bănescu le atrage atenția celor aflați în eroare că ideologia "genului fluid" a plecat de fapt de la Moscova și are ca origine "hidoasa ideologie socialistă din care s-a ivit «marxismul cultural» care siluiește azi arta". 

"Europa NU e o minoritate ideologică - un necesar post scriptum

Cei care se grăbesc să-și justifice zgomotos și obraznic criminala agendă anti-europeană prin trimitere la manifestările scandaloase ale ideologiilor stângiste pansexualiste, urcate în ultimul răstimp și pe scenele unor mari festivaluri consacrate muzicii, nu propagandei, e bine să ia la cunoștință că originea hidoasei ideologii socialiste din care s-a ivit «marxismul cultural» care siluiește azi arta, nu este la Malmö sau la Bruxelles, ci mult mai la răsărit, tocmai la Moscova - locul așa-zisei Mari Revoluții socialiste a(supra) poporului, clocită intelectual de părinții crimei în masă, locul unde ctitorii sinistrului Gulag care a înghițit peste 100.000.000 de vieți, dar și recenții artizani ai războiului de agresiune declarat «sfânt» și justificat ipocrit de «păcatele Occidentului», aceste figuri patibulare sunt încă pictate sacrileg în bisericile confiscate și ele ideologic.

Apropo de artă, putem estima ușor cum s-ar raporta azi la perversele urmări culturale ale socialismului marxist-leninist, dar în mod egal și la războiul purtat împotriva unui stat suveran al Europei, mari spirite ca Dostoievski, Cehov, Tolstoi, Turgheniev, Soloviov, Berdiaev, Florenski, blândul, nu atomicul Serafim de Sarov și alți giganți ai culturii universale care a rodit abundent deopotrivă la Răsărit și la Apus", menționează Vasile Bănescu într-o postare pe Facebook. 

Precizările de mai sus au fost făcute de Vasile Bănescu ca adăugire la postarea în care a criticat victoria cântărețului elvețian Nemo în cadrul concursului Eurovision. Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române a subliniat inițial că victoria lui Nemo nu are vreun fel de tangențe cu meritocrația din perspectivă artistică, ci cu promovarea unui activism șleampăt care, prin prisma subdiviziunii ideologice neomarxiste a "genului fluid", huiduie până și realitatea datului sexualității masculine și feminine.

"Victoria lui Nimeni (Nemo),

una zdrobitoare asupra firescului și insultătoare la adresa Muzicii, una exterminatoare a bunei-cuviințe și a bunului-simț, toate caricaturizate și evacuate din mentalul colectiv al masei isteric (tele)spectatoare.

O masă în stare de ebrietate ideologică din care cultura reală, elementarele repere morale și însuși Sensul au fost izgonite de activismul șleampăt care huiduie realitatea, siluiește arta, face țăndări ierarhiile și cântă ridicol prohodul planetei căreia i-a crescut temporar temperatura, un simptom manifestat recurent în istoria ei cosmică.

Nemo/ Nimeni. Nu întâmplător, ci expresiv în context.

«Codul» unei uși desenate pe un zid. Destinația oricărei sminteli ideologice.

Un chinuit imn înălțat non-binarității, fluidizării aberante a datului sexualității masculine și feminine, lichidării distincțiilor dintre chipurile binelui & răului și a distincției dintre Adevăr și minciuna numită deconstructivist «post-adevăr», dincolo de care nu începe vreo superioară libertate, ci doar curtea strâmtă a sordidului.

Relativizarea a tot ce ne onorează ca ființe raționale și ne salvează ca oameni failibili, dar unici ca persoane create pentru a trăi o veșnicie spre care trecem prin episodul morții. Nu doar o meschină viață în care să o facem lată, prostind-ne în fel și chip.

Actualitatea permanentă a uneia dintre cele mai profunde cărți despre cel care truchează realitatea și malformează grotesc ordinea naturală - «Partea Diavolului», a lui Denis de Rougemont:

Răul secolului - depersonalizarea/ masificarea.

«Marea strategie a Diavolului în timpurile noastre nu se mai sinchiseşte de individ, pentru că acesta a dispărut, ci de mase. Diavolul lucrează en gros.

Kierkegaard a înţeles mai bine decât oricine şi înaintea tuturor principiul diabolic care creează masele:

fuga de propria persoană, dorința de a nu mai fi răspunzător, deci vinovat, şi de a deveni deodată participant la puterea divinizată a Anonimului.

Or, Anonimul are multe şanse de a fi cel căruia îi place să spună:

Eu sunt Nimeni...

Mulţimea este locul de întâlnire al oamenilor care fug de ei înşişi, de ei şi de vocaţiile lor»", a scris Vasile Bănescu într-o postare pe Facebook. 

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.