Serbia oferă o tribună pentru propaganda Rusiei criminale. Russia Today a lansat, la Belgrad, o nouă celulă subversivă: ”RT Balkan”


  • ACP
  • Nov 16, 2022 17:22
  • 1085
Serbia oferă o tribună pentru propaganda Rusiei criminale. Russia Today a lansat, la Belgrad, o nouă celulă subversivă: ”RT Balkan”

Marți, postul de radio și televiziune Russia Today (RT) a anunțat că și-a lansat un canal radio și un portal online în Serbia sub numele „RT Balkan”, care are versiuni în mai multe limbi, inclusiv în limba rusă, alaturi de care va funcționa, începând cu 2024, și un post de televiziune al RT, care va difuza exclusiv în limba sârbă. 

„De acum încolo oamenii din regiune vor avea acces la RT în sârbă, ceea ce le va oferi o imagine mai completă a lumii de astăzi. A deveni parte integrantă a spațiului media din Balcani este o mare provocare, dar este una pentru care noi suntem pregătiți”, a declarat redactorul șef al RT Balkan, Jelena Milincic, într-un anunț în presa de stat din Serbia. 

„Noul site multimedia va acoperi cele mai importante evenimente regionale și internaționale dintr-un punct de vedere alternativ”, au insistat și cei de la RT. 

Cât de alternativ prezintă știrile RT, postul de propagandă al Kremlinului, s-a văzut după ce postul și-a pierdut licența de emisie în mare parte din Occident, începând din Statele Unite

RT America și-a închis sediul din Washington D.C. și și-a concediat tot personalul local până la începutul lunii martie, după ce își închisese deja toate programele în direct, pe fondul unui control mai intens al guvernului SUA și a eforturilor Congresului de a reprima influența nefastă a Rusiei în politica americană, începand din 2018. 

De la începutul invaziei ruse în Ucraina, canalele RT au fost suspendate și din țările Uniunii Europene. De asemenea, YouTube și alte platforme online au închis la rândul lor difuzarea canalului RT International, inclusiv streamingul de știri live și arhivele emisiunilor, care aveau zeci de milioane de urmăritori. 

În ziua inaugurării "RT Balkan", Ucraina a protestat cu vehemență, îndemnând guvernul sârb să închidă proiectul propagandei ruse și să blocheze accesul la canalul cel mai cunoscut al propagandei Kremlinului, RT. 

Purtătorul de cuvânt al Ministerului de Externe ucrainean, Oleh Nikolenko a afirmat că „agresiunea împotriva Ucrainei este în mod constant justificată de RT și se fac apeluri la genocidul ucrainenilor. RT nu are nimic în comun cu libertatea de exprimare și jurnalismul. Propaganda și dezinformarea pe care le difuzează acest canal nu vor aduce beneficii societății sârbe. Facem apel la Belgrad să nu ia această decizie”

Oficialul ucrainean a mai remarcat că „permiterea difuzării RT nu este în concordanță cu intenția exprimată de Serbia de a deveni membră a UE, care a introdus sancțiuni împotriva acestei surse mass-media ruse propagandistice”.

(Sursa: Zero Hedge)

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.