De ce Iohannis și Ciuma Roșie îl urăsc pe Bolojan: el face, ei fură!


De ce Iohannis și Ciuma Roșie îl urăsc pe Bolojan: el face, ei fură!

Acum 2-3 săptămâni, o știre care n-a provocat mare emoție: în Bihor, Ilie Bolojan avea nevoie de votul consilierilor județeni pentru a porni o investiție majoră, de infrastructură. Fără explicație, consilierii județeni PSD și UDMR au lipsit de la vot. Investiția, o șosea de centură cu care era de acord mai toată comunitatea locală, a fost blocată. 

Povestea aceasta arată ura nedisimulată, viscerală, împotriva lui Bolojan a celor din Ciuma Roșie – că îi zice PSD, că e UDMR, e tot una. Iohannis nu s-a manifestat public niciodată, dar toată lumea din PNL știe că nu îl suportă și a blocat ascensiunea acestuia în structurile de conducere de la București. Bolojan este ținut în exil la Oradea.

De ce?

Să ne amintim cum a început. Bolojan a fost adus la București în 2007, în funcția de secretar general al Guvernului. Se auzise despre el că, prefect de Bihor fiind, a făcut ordine în administrație. Ce a reușit Bolojan, în 2007? Era un an cu cozi uriașe la pașapoarte. România intrase în UE, iar oamenii doreau să circule. În scurt timp – câteva săptămâni – Bolojan a făcut ordine la direcția de pașapoarte, cozile au dispărut și cetățenii români s-au bucurat de servicii civilizate. 

O mică minune, și atunci, și acum. 

În 2008, a fost ales primar al municipiului Oradea, la acel moment un oraș banal abia ieșit din comunism. După câțiva ani, Oradea devenise o legendă. Centru istoric a fost renovat, infrastructura a fost refăcută, investițiile puternice au început să vină. Oradea avea cea mai mare rată de absorbție a fondurilor europene.

În 2020, Ilie Bolojan a candidat și a fost ales președinte al Consiliului Județean (CJ) Bihor, scopul său fiind să deblocheze dezvoltarea aeroportului local, subordonat CJ. În 2018, marii patrioți – glumesc, desigur – de la PSD și UDMR au blocat atragerea pe acest aeroport a unor curse internaționale. Scopul consilierilor județeni ai Ciumei Roșii era să ajute, indirect, la dezvoltarea aeroportului din Debrecen, din Ungaria, aflat la câteva zeci de kilometri dincolo de graniță, deci în concurență directă cu cel din Oradea. Vom vedea, în timp, cum va reuși Bolojan, fiindcă PSD și UDMR, chiar dacă sunt în minoritate în CJ Bihor, au suficienți consilieri ca să blocheze deciziile care se iau cu votul a două treimi din consiliu. 

Înainte de a continua, dragi prieteni, vă spun: nici Bolojan, nici alt om de pe această lume, nu-i vreun Făt-Frumos care va veni călare pe un cal alb și ne va rezolva toate problemele. Perfect e doar dictatorul din Coreea de Nord, în viziunea propagandei sale. În democrații, știm că politicienii nu-s perfecți și oricine are dreptul să-i critice – și este foarte bine că avem acest drept. 

Însă trebuie spus că Bolojan este tot ceea ce nu este actuala conducere a României: bun administrator, responsabil în fața alegătorilor săi, decent și împotriva căruia nu există vreo suspiciune de corupție. Un om care face. Ce avem la București? Cu Iohannis în frunte, o clică de gargaragii șmecheri, puși pe sifonat bani publici! 

Bolojan face, ei fură, aceasta ar fi propoziția care sintetizează faptele pe care le-am expus în acest articol. 

Dar acest articol nu-i doar pentru a face istorie. E important să știm că, în 2024, există opțiuni, la vot. România nu-și mai poate permite încă un iohannis sau altă marionetă vechilor securiști, tip Dan Voiculescu. 

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.