Liderul sindicatului STB, care a blocat transportul public de suprafață în Capitală, îi este subordonat Gabrielei Firea pe linie de partid. Vasile Petrariu este consilier municipal din partea PSD / „Bucureștiul este paralizat pentru că doamna Firea vrea să îl saboteze pe Nicușor Dan”


Liderul sindicatului STB, care a blocat transportul public de suprafață în Capitală, îi este subordonat Gabrielei Firea pe linie de partid. Vasile Petrariu este consilier municipal din partea PSD / „Bucureștiul este paralizat pentru că doamna Firea vrea să îl saboteze pe Nicușor Dan”

Vasile Petrariu, șeful Sindicatului Transportatorilor din Bucureşti (STB), organizaţie sindicală cu circa 9.000 de membri, care a declanșat, joi dimineață, o mișcare de protest neanunțată, paralizând transportul public de suprafață, este consilier PSD în Consiliul General al Capitalei. Sindicaliștii sunt nemulțumiți că bugetul STB pe anul în curs prevede un fond de salarii mai mic decât cel de anul trecut și solicită demisia directorului general Adrian Criț. 

Potrivit economedia.ro, Vasile Luliu Petrariu este lăcătuș, la bază și este acționar în Centrul de Sănătate al STB, o clinică medicală cu aproximativ 80 de angajați, care deservește în special angajații societății de transport. Este vorba despre o societate pe acțiuni în care STB deține 95% și Sindicatul Transportatorilor din București – 5%, reprezentat de către Petrariu. STB este deținută în proporție de 99,89% de Consiliul General al Municipiului București, potrivit Libertatea.

În august, Petrariu a fost numit șef al Federației Sindicatelor din Transporturi și Servicii Publice. Aceasta era condusă anterior de cunoscutul sindicalist de la Metrorex, Ion Rădoi, care de asemenea a declanșat o grevă la metrou care a paralizat Capitala, anul trecut.

Petrariu încasează un venit anual de 42.700 de lei de la sindicatul STB. El nu menționează în declarația de avere veniturile încasate de la Centrul de Sănătate al STB.

Jurnalistul Mircea Marian atrage atenția că Bucureștiul „este paralizat pentru că doamna Firea vrea să îl saboteze pe Nicușor Dan”. „Șeful sindicatului STB este și consilier PSD - presa ține această informație bine ascunsă. Nimeni nu știe ce vor de fapt acești sindicaliști anexați PSD, de ce fac grevă “spontană”. Nu asigură, cum spune legea, măcar 1/3 din transport. Nu aveau voie să facă grevă pe perioada stării de alertă. Observ că, politic, cei care ar trebui să îl susțină pe Nicușor în fața acestei uriașe mizerii, tac. Să vă fie rușine: o să vă măture Firea și pe voi, în 2024, genii politice ce sunteți”, mai spune Mircea Marian într-o postare pe pagina sa de Facebook. 

„Sindicatul nu a organizat nicio grevă. Nu este o grevă. Angajaţii au protestat, din cauza neregulilor, din cauza salariilor mici şi îşi doresc demiterea şefului STB, pentru că după ce şi-a luat mandatul în primire a uitat complet de ceea ce trebuie să facă. Sunt de acord că bucureştenii nu au nicio vină, dar trebuie să înţelegem că 11.000 de salariaţii au tot felul de probleme, ar trebui să se ţină cont. Eu nu sunt responsabil de treaba asta, cei care decid, cei care au tăiat peste 300 de vehicule din circulaţie. Nu e bine să dea vina pe nişte salariaţi care îşi cer drepturile”, a spus şeful Sindicatului STB, Vasile Petrariu. 

„Domnul Petrariu va urma calea domnului Rădoi. Sunt toate elemente pentru care privarea bucureștenilor de mijloacele de transport în comun să ducă în altă zonă. Sindicalistul deși nu are voie să facă politică e și politician, și acționar, și membru în Consiliul Municipal. Cine finanțează acest lucru? Cineva trebuie să se autosesizeze”, a transmis directorul STB, Adrian Criț.

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a respins și el ideea unei greve spontane, acuzând că este o acțiune orchestrate de sindicat. 

„Avem o grevă la STB, o acţiune foarte gravă care afectează foarte mulţi bucureşteni, copii, oameni care trebuie să meargă la serviciu, pensionari. Este o grevă ilegală. Ne aflăm în starea de alertă, iar în starea de alertă este ilegal să faci grevă. Chiar dacă nu am fi în stare de alertă, există obligaţie legală ca pentru transportul public să fie asigurată o activitate de o treime. Acţiunea în instanţă este scrisă şi depusă la tribunal, se cere judecătorilor să constate că acţiunea este ilegală şi să reia lucrul. Acţiunea este foarte gravă, care afectează foarte mulţi bucureşteni, din toate categoriile“, a declarat primarul Capitalei.

„Podul” este o publicație independentă, axată pe lupta anticorupție, apărarea statului de drept, promovarea valorilor europene și euroatlantice, dezvăluirea cârdășiilor economico-financiare transpartinice. Nu avem preferințe politice și nici nu suntem conectați financiar cu grupuri de interese ilegitime. Niciun text publicat pe site-ul nostru nu se supune altor rigori editoriale, cu excepția celor din Codul deontologic al jurnalistului. Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI.